4

خواف بزرگترین تامین کننده انرژی تجدید پذیر بادی در خاورمیانه است

  • کد خبر : 4793
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸
خواف بزرگترین تامین کننده انرژی تجدید پذیر بادی در خاورمیانه است
مدیر عامل هلدینگ راه نو گفت: خواف بزرگترین تامین کننده انرژی تجدید پذیر بادی در خاورمیانه و چهارمین تامین کننده بادی در دنیاست.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، مدیر عامل هلدینگ راه نو بیان کرد: راه نو از سال ۱۳۹۴ در حوزه‌های مختلف انرژی، شرکت‌های دانش بنیان، غذا و دارو، صنایع معدنی، عمرانی، صنایع کشاورزی، دامپروری و صنایع وابسته فعالیت خود را آغاز کرده و با تاسیس شرکت‌های زیر مجموعه توانسته با جذب سرمایه‌های مادی و معنوی مردمی روش جدیدی را در هدایت و مدیریت منابع ایجاد کند.

تنها در ادامه افزود: خواف بزرگترین تامین کننده انرژی تجدید پذیر بادی در خاورمیانه و چهارمین تامین کننده بادی در دنیاست این منطقه عسلویه انرژی در شناخته شده است که شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تامین انرژی بادی محصولات خوبی در سطح جهانی ارائه داده اند.

وی افزود: بخاری‌های کم مصرف در زمستان ۱۴۰۲ به تولید انبوه می‌رسند که در نتیجه ۳۵ درصد به ظرفیت پتروشیمی کشور افزایش پیدا می‌کند و این محصول ۴۰ میلیون دلار مانع خروج ارز شده است.

مدیر عامل هلدینگ راه نو، گفت: بخاری‌های کم مصرف در زمستان ۱۴۰۲ به تولید انبوه می‌رسند که در نتیجه ۳۵ درصد به ظرفیت پتروشیمی کشور افزایش پیدا می‌کندو این محصول ۴۰ میلیون دلار مانع خروج ارز شده است.
وی گفت: مجموع گیاهان خام صادرات شده از خراسان رضوی ۱۷۳ میلیون یورو بوده که که کشور‌های دیگر با مواد خام ما محصولات فرآوری شده تولید کردند، اسانس نعنا بیش از ۵۲۳ میلیون یورو ارز خارج شده است.
تنها، گفت: این در حالی است که یک پالایشگاه تخصصی گیاهان دارویی حداکثر ۳۰ میلیون یورو هزینه دارد در این زمینه هم شرکت‌های دانش بنیان در مشهد محصولات فرآوری شده را در بازار‌های جهانی تامین می‌کنند.

وی گفت: در حوزه‌های دانش محور و فناور بازار‌های صادراتی در ۵ کشور هدف برزیل روسیه سوریه پاکستان عراق تامین شده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.