به گزارش شرق نگار، در حالی که تمامی دستگاههای اجرایی خود را برای ورود خیلی عظیم زائرین و استقبال از آنها در ماه مبارک رمضان و عید نوروز آماده میکنند، بخش راه آهن همچنان با مشکل کمبود دیزل مواجه است.
مشکل به وجود آمده که در مسیر ریلی مشهد به تهران اتفاق و این مسیر را با اختلال چند ساعته مواجه کرده، تاخیر بیش از چهار ساعت و نیم به دلیل نامعلوم قطار شماره ۳۸۵ یکشنبه ۱۸ اسفندماه بوده که تمامی قطارهای این مسیر را با تاخیر چندساعته مواجه کرده است. هرچند که مسئولان مربوطه در پاسخ به خبرنگار ما، مشکل در دیزل را دلیل تاخیر بیش از حد این قطار اعلام کردند.
بسیاری از مسافران این قطار جهت انجام امور اداری، سفری یک روزه را انتخاب کرده بودند که به دلیل تاخیر ۴/۵ ساعته این قطار، متحمل خسارت مادی و معنوی بسیاری شدند.
احمدی، یکی از مسافرین دیگر این قطار نیز به دلیل تعیین وقت قبلی برای سفارت، به ناچار مجبور به پیاده شدن در ایستگاه سمنان و با تهیه وسیله نقلیه سواری و هزینه بسیار بالا خود را به تهران رساند.
بنابر گزارش خبرنگار شرق نگار که خود نیز از مسافران این قطار بوده، هیچ مسئولی در راه آهن پاسخگوی مشکل به وجود آمده و شفاف سازی در این خصوص نبوده است.
نقص یا کمبود دیزل مشکل همیشگی راه آهن
اگر در گذشته مهمترین مشکل به وجود آمده در مسیر ریلی تهران به مشهد کمبود بلیط عنوان میشد، در حال حاضر و به گفته مسئولین ذیربط در راه آهن، مشکل کمبود دیزل و به تبع آن عدم رعایت تعداد واگنهای متصل به دیزل را هم باید به مشکلات دیگر اضافه کرد. همچنین با توجه به افزایش نزدیک به ۵۰ و شصت درصدی قیمت بلیط، تغییری در ارائه خدمات راه آهن به زائرین در این مسیر پرتردد ایجاد نشده است.
هرچند که دود کمبود و نبود بلیط همچنان در چشم مسافرین همیشگی و شاید زائرینی که بعد از سالها قصد سفر به مشهد را دارند، خواهد رفت، اما بروز این اتفاقات و عدم پاسخگویی شفاف و مناسب به مسافرین قطعا خاطره خوشی را در ذهن زائرین علی ابن موسی الرضا «ع» به وجود نخواهد آورد.
به گفته مسئولان راه آهن خراسان، روزانه به طور میانگین ۷۲ رام قطار مسافربری از مشهد در مسیر ۲۷ شهر و مرکز استان تردد میکنند که این تعداد بالای جابجایی مسافر مستلزم توجه بیشتر نیز خواهد بود.
طبق پیگیری های صورت گرفته از سوی خبرنگار ما تا به این لحظه، روابط عمومی راه آهن خراسان بدون توجه به ارائه پاسخی مناسب به خبرنگار مربوطه، هیچگونه همکاری به جهت ارائه پاسخی مناسب با وی نداشته است. همچنین مدیرکل کل راه آهن خراسان نیز، امکان خرابی و کمبود دیزل را رد کرده و قول پیگیری در این خصوص را داده اما با گذشت بیش از ده روز از بروز این مشکل، پیگیری این موضوع بسیار مهم ملی که با وقت مسافرین و زائرین ارتباط مستقیم دارد را به آیندهای نامعلوم موکول کرده است!
شایان ذکر است، این در حالیست که مدیر کل راه آهن خراسان نیز هیچ نشست خبری با حضور رسانه ها برگزار نمیکند و مدت طولانی است که هیچ علاقهای هم به این موضوع نشان نداده و تنها به ارائه آمارهای مثبت نظیر راهاندازی یک ترنست پرسرعت و سه قطار پنج ستاره در مسیر مشهد اکتفا کرده و در خصوص نواقص موجود این مسیر پرتردد حاضر به پاسخگویی به رسانهها نیست!