8
قائم مقام آستان قدس رضوی:

نقش‌آفرینی مؤثر آستان قدس رضوی در میزبانی از زائران حضرت رضا ( ع )

  • کد خبر : 3984
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
نقش‌آفرینی مؤثر آستان قدس رضوی در میزبانی از زائران حضرت رضا ( ع )
قائم مقام آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی علاوه بر نقش‌آفرینی مؤثر در میزبانی از زائران، در بنیادها و سازمان‌های زیرمجموعه خود برنامه‌های ویژه‌ای در ایام نوروز تدارک دیده است.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، مالک رحمتی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که در فضای مجازی ایجاد شد، سرمایه اجتماعی بسیار خوب و دستاوردهای مطلوبی در حوزه رسانه آستان قدس رضوی در ایام کرونایی بوجود آمد و بایستی از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم؛ هر زائر ما یک رسانه است و می‌بینیم که با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانند دل خانواده یا جمعی را به حرم مطهر رضوی متصل نمایند.

رحمتی گفت: در دوره تولیت جدید آستان قدس رضوی، یکی از تاکیدات و دغدغه‌های ایشان، نهادینه کردن برنامه محوری در این آستان بوده است و با استفاده تمامی تجربیات سنوات گذشته در جلسات مختلفی که برگزار شد، مورد کنکاش و بررسی قرار گرفت و با توجه به منویات مقام معظم رهبری، این مسائل در خصوص نحوه فعالیت آستان قدس رضوی تحت سیاست‍های کلان آستان قدس رضوی و اصول راهبردی این آستان ابلاغ شد و در معرض عموم مردم در یک سامانه قرار داده شد.

وی افزود: دومین گام، برش برنامه های سه ساله آستان قدس رضوی متناظر با برنامه‌های عملیاتی تمام دستگاه‌ها با دارا بودن شاخص‌های کمی و کیفی تدوین شد. نهایت عملی کردن این سیاست‌ها تدبیری تولیت آستان قدس رضوی بود و بودجه ۱۴۰۱ با همین رویکرد تنظیم شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مهمترین کار این آستان حول سه ضلع مثلث خدمت یعنی تربیت شایسته‌ترین خادم برای ارائه بهترین خدمت به زائران امام رضا(ع)»، «ارائه بهترین خدمت در حوزه‌های مختلف به زائران» و «میزبانی از بیشترین زائر داخلی و خارجی» است، گفت: مهمترین کار و هدف آستان قدس رضوی تربیت شایسته ترین خادم برای حرم مطهر رضوی بوده است؛ کما اینکه به وجود همین شایستگان در حرم مطهر رضوی افتخار می‌کنیم.

رحمتی ادامه داد: هدف بعدی ما ارائه بهترین خدمت در آستان قدس رضوی است؛ بایستی بهترین خدمات را در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، معنوی، زیارت و … داشته باشیم. سومین هدف ما نیز استقبال از بیشترین زائرین داخلی و خارجی در افق ۳ ساله است؛ ما به زائر ۳۲ میلیونی نبایستی کفایت کنیم و باید میزبان خیل بیشتری از عاشقان این حضرت باشیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی حضور ۸ الی ۱۰ میلیونی زوار در ایام نوروز در حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد:با توجه به واکسیناسیون گسترده انجام شده در سراسر کشور و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، امسال شرایط زیارت امام رئوف فراهم شده و طبق پیش بینی‌ها در ایام نوروز میزبان ۸ الی ۱۰ میلیون زائر امام رضا(ع) خواهیم بود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: بر اساس این برآورد، دی ماه امسال جلسه کارگروه ملی زیارت به ریاست رئیس جمهور در حرم مطهر برگزار شد و هماهنگی و هم‌افزایی ملی برای استقبال و میزبانی کریمانه از زائران نوروزی شکل گرفت. این جلسه مصوبات خوبی برای تسریع و تسهیل زیارت داشت و ارتقای کارگروه ملی زیارت به شورای عالی زیارت و موافقت با برپایی جلسات آن به صورت فصلی، یکی از دستاوردهای این جلسه بود.

رحمتی اظهارکرد: علاوه بر آن، از آبان ماه امسال نیز ۱۲ جلسه با محوریت برنامه‌ریزی برای تدارک ویژه برنامه‌های نوروزی با حضور تولیت آستان قدس رضوی، نماینده محترم ولی فقیه در استان، مدیران آستان، معاونان و مدیران استانداری و شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان و شهر مشهد، برگزار شد که حاصل آن تدوین برنامه‌های دقیق و هوشمند برای میزبانی از زائران حرم مطهر رضوی بوده است.

وی افزود: آستان قدس رضوی علاوه بر نقش‌آفرینی مؤثر در میزبانی از زائران، در بنیادها و سازمان‌های زیرمجموعه خود بیش از ۱۷۵ برنامه ویژه ایام نوروز تدارک دیده است و مدیریت عالی حرم مطهر، سازمان علمی و فرهنگی، بنیاد کرامت رضوی، معاونت تبلیغات اسلامی و دیگر مجموعه‌ها، ویژه برنامه‌های فرهنگی، زیارتی، معنوی، معرفتی متنوعی برای زائران نوروزی امام رضا(ع) تدارک دیده‌‌‌اند که با رویکرد به زیارت با معرفت و ترویج سبک زندگی عالم آل محمد(ص) اجرا خواهد شد.

قائم مقام آستان قدس رضوی ادامه داد: مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی نیز با همکاری سازمان صداوسیما، ۵۵ ویژه برنامه رسانه‌ای ایام نوروز را آماده پخش کرده است که علاوه بر ترویج فرهنگ میزبانی، حال و هوای نوروزی حرم مطهر حضرت رضا(ع) را به خانه‌های همه مردم ایران عزیز خواهد بود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.