9

«نقشه جایگزین» رژیم صهیونیستی در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای

  • کد خبر : 3391
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
«نقشه جایگزین» رژیم صهیونیستی در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای
نشریه صهیونیستی جروزالم پست از تلاش نظامی این رژیم برای اجرای نقشه‌ای جایگزین در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای خبر داد.

شرق‌نگار: نشریه جروزالم پست در گزارشی اعلام کرد ارتش ژیم سهیونیستی در حال آماده سازی خود برای « نقشه جایگزین » در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای است.

این نشریه به نقل از یکی از فرماندهان نظامی این رژیم به نام «سرهنگ اویران لرر» (Aviran Lerer) نوشت که وی مدعی شده مانور‌های نظامی با سربازان کشور‌های دیگر، به ارتش این رژیم کمک می‌کند تا خود را برای مبارزه به عنوان بخشی از یک ائتلاف نظامی در آینده آماده کند.

جروزالم پست در ادامه مدعی شد: ارتش اسرائیل در حال توسعه توانایی خود برای اجرای حمله‌ای نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران در صورت لزوم شرایط است.

بر اساس این گزارش، پس از پنج ماه وقعه مذاکرات غیر مستقیم میان آمریکا و ایران قرار است روز دوشنبه با دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای و به امید دستیابی به توافقی هسته‌ای از سر گرفته شود.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: تشکیلات دفاعی شاهد درگرفتن جنگی با ایران و طرفدارانش نیست؛ اما ارتش مراقب مناطق شمالی و جنوبی (سرزمین‌های اشغالی) است. ارتش رزمایش‌های گسترده‌ای را در شمال در ماه اکتبر و نوامبر داشته است و طرح‌هایی دارد تا رزمایش‌های بیشتری را به میزان ۵۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ و ۳۰ درصد بیشتر از ۲۰۲۱، در سال آینده به اجرا در بیاورد.

به ادعای جروزالم پست، این مانور‌های بیشتر که قرار است سال ۲۰۲۲ اجرایی شود، بزرگترین عملیات تمرینی در ۵ سال گذشته خصوصا برای نیرو‌های ذخیره خواهد بود.

ادعای نشریه جروزالم پس برای آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای نقشه‌ای جایگزین در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته رسانه‌های خبری فاش کردند ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه با نشریه عبری زبان معاریو اعلام کرده این رژیم به ایران حمله نخواهد کرد و تمامی آمادگی‌ها و مانور‌های نظامی هم که با هدف آمادگی برای حمله به ایران برگزار می‌کند، هدف آن تنها ترساندن دولت آمریکاست و مقصود حمله به ایران نیست.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.