7
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی:

دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش مکتوب ارائه دهد

  • کد خبر : 4506
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش مکتوب ارائه دهد
دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید برای استفاده آب‌های منطقه کشف رود در بخش کشاورزی گزارش مکتوب ارائه دهد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر صبح امروز ۱۳ تیرماه در نشست بررسی آخرین وضعیت ساماندهی کشف‌رود که در سالن جلسات اداره‌ کل دیوان محاسبات خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هیات دولت در مورد معضل پساب‌ها مصوبه‌ صادر کرده است. این مصوبه مختص تهران نیست چرا که اگر این مصوبه مختص تهران بود، باید به فرماندار و یا استاندار آن ابلاغ می‌شد، نه وزارت کشور.

وی گفت: مشهد دومین کلان‌شهر کشور است که این موضوع به صورت خاص در آن پیگیری می‌شود. معضلاب کشف‌رود باید از سوی دیوان محاسبات، شرکت آب منطقه‌ای استان، وزارت بهداشت و سایر ارگان‌ها به دلیل شکایتی که به کمیسیون اصل ۹۰ صورت گرفته، پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه معضل پساب کشف‌رود در ابتدا جدی گرفته نمی‌شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر که آسیب‌های مختلف بهداشتی ناشی از عدم استفاده صحیح از پساب‌ها به وجود آمده، موجب شده حل معضلات آن بر عهده وزارت نیرو قرار گیرد. در این زمینه لازم است وزارت نیرو گزارشات خود را به صورت مستند به ما ارائه کند که در حال حاضر آیا تمام پساب‌ها در تصفیه‌خانه‌ها می‌ریزد یا خیر.

پژمانفر گفت: مساله بحران آب موضوعی است که در کشور ما باید برای آن برنامه‌ریزی کرد؛ در غیر این صورت بی‌برنامگی‌ در این زمینه می‌تواند باعث افزایش آسیب‌ها در کشور شود. اگر در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد، این تهدید را می‌توان به فرصت تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه استانداری خراسان رضوی نیز در این خصوص باید ورود کرده و رفع تکلیف کند، ادامه داد: طی صحبتی که با وزیر کشور داشتیم، مقرر شده وزارت کشور به صورت جدی به موضوع ورود کرده تا از ظرفیت ملی برای حل این معضل استفاده شود.

به گزارش شرق نگار، این نماینده مجلس با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید برای استفاده آب‌های این منطقه در بخش کشاورزی گزارش مکتوب ارائه دهد، گفت: باید گزارش مکتوب داشته باشیم که پساب‌ها در مشهد برای تولیدات محصول کشاورزی استفاده می‌شود یا این معضل فقط یک توهم است. باید برای این گزارشات جدول زمان‌بندی داشته باشیم چرا که این گزارش‌ها در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو نیز به دلیل کاشت سبزیجات و سیفی‌جات در آن منطقه باید آزمایشاتی انجام داده و به صورت میدانی رصد کند تا واقعیت مساله و آلودگی کشف‌رود روشن شود. اگر گزارشی از سوی سازمان غذا و دارو منتشر نشده، کوتاهی شده است چرا که این محصولات جزو خوراک مردم است و سازمان غذا و دارو در این خصوص تکلیف دارد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.