14
رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان:

یکی از اهداف ما مشارکت با شبکه‌های موجود در شهرستان‌هاست

  • کد خبر : 2887
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
یکی از اهداف ما مشارکت با شبکه‌های موجود در شهرستان‌هاست
رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان گفت توجه ویژه ما مشارکت با شبکه‌های موجود در شهرستان‌ها در جهت توسعه فرهنگ فناوری است.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، دکتر رضا قنبری در نشست خبری که در ساختمان سجاد پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد، گفت: هدف و توجه ویژه پارک علم و فناوری خراسان مشارکت با شبکه‌های موجود در شهرستان‌ها که وظیفه اصلی دولت بوده، به جهت معرفی آن‌ها به نهادهای مردمی در جهت توسعه فرهنگ فناوری خواهد بود.

وی ادامه داد: از اهم برنامه‌های ما در سال‌های قبل و حال حاضر می‌توان حرکت به‌سمت استانی نوآور و دانش‌بنیان اشاره کرد.

وی افزود: در کشوری که رتبه کسب‌وکار آن خوب نیست، دشوار است که بتوانیم کسب‌وکاری مبتنی بر نوآوری را راه‌اندازی کنیم و مدیریت کنیم.

رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان گفت: سطح تکنولوژی ما در شهرستان‌ها به علت کمبود امکانات بالا نبوده و به همین دلیل اصل کار ما در شهرستان‌ها ایجاد بستری برای ترویج و رشد فرهنگ نوآوری‌ست.

دکتر قنبری در ادامه افزود: در سطح استان و در ۴ شهرستان مرکز رشد دایر است که شهرستان‌های نیشابور با ۲۰ شرکت، گناباد ۲۷، سبزوار ۲۶ و شهرستان تربت‌حیدریه با ۳۲ مرکزاز فعالان این حوزه بوده و هستند و همچنین ۳۳۸ طرح نیز در این شهرستان‌ها مورد حمایت و پشتیببانی قرار گرفته‌اند.

وی گفت: ۱۴ شرکت دانش‌بنیان در شهرستان‌های ذکرشده حضور دارند که باتوجه به ۳۱۰ شرکت دانش‌بنیانی که در استان حضور دارند رقم بسیار کمی بوده و نشان‌دهنده تمرکز این شرکت‌ها در مشهد خواهد بود.

آذرنوشان، مدیرعامل شرکت آذرین سفال صنعت پویا نیز در ادامه گفت: سفال صنعتیست که تمامی انسان‌ها به اون میل داشته و ما به فرمولاسیونی رسیدیم که طی آموزش‌های خوبی که به فراگیران می‌دهیم می‌توانند در خانه هم سفال را تهیه کنند.

وی گفت: یکی از اهداف ما ایجاد اشتغال بوده و تمامی فراگیران ما به تولید و درآمد نسبی رسیده و می‌توانند درآمد ثابتی را در طول ماه به دست بیاوردند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2887

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.