14
مدیرکل اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی:

پایان خردادماه نوبت ارائه مالیات‌های مستقیم

  • کد خبر : 1924
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
پایان خردادماه نوبت ارائه مالیات‌های مستقیم
آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی پایان خرداد ماه سال جاری است و از همین رو اشخاص حقیقی که در گروه دوم یا سوم قرار می‌گیرند می‌توانند از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری شرق نگار، احمد مدبرنیا در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد  تبصره ماده صد گفت این تبصره قطعی سال ۹۸ بوده یعنی افرادی که مشمول تخفیف هستند باید مالیات سال ۹۸ آن‌ها قطعی شده باشد.
ایشان درباره مالیات اشخاص حقوقی نیز گفت: اعطای هرگونه معافیت، مشوق و نرخ صفر مستلزم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر در این مورد خواهد بود.
وی در مورد مالیات بر سکه نیز گفت: اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی که در سال ۱۳۹۹ نسبت به دریافت حداکثر ۱۵۵ قطعه سکه اقدام کردند، مشمول مالیات مقطوع هستند.

وی در مورد مالیات افراد حقوقی گفت: حداکثر تسلیم اظهارنامه ۴ ماه از شروع سال خواهد بود.
وی اضافه کرد: مشاغل آسیب دیده از کرونا که بدهی آن‌ها تا پایان سال ۹۹ قطعی شده و بدهی خود را تا شهریور ماه پرداخت کرده باشند، مشمول جریمه نخواهند بود.
وی افزود: اشخاص حقیقی زمانی مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم  قرار می‌گیرند که مالیاتشان در سال ۹۸ پرداخت شده باشد. در همین راستا اگر مالیات سال ۹۸ این افراد  قطعی صادر شده  باشد میزان مالیات این افراد تا سقف ۳ میلیون تومان نیاز به افزایش نخواهد داشت.

مدیرکل اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی بیان داشت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده و همچنین برنامه‌های خوبی را برای دریافت مالیات پزشکان نیز پیش رو خواهیم داشت.
احمد مدبرنیا در خصوص فرار مالیاتی، گفت: در راستای جلوگیری از فرار مالیاتی، هوشمندسازی مالیاتی رو خواهیم داشت و افراد باید در سامانه مربوطه که در سایت www.inta.tax.gov.ir و بخش پایانه فروشگاهی است ثبت‌نام نمایند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.