17

نخستین دوره آموزش تخصصی خبرنگاری گردشگری در بیرجند برگزار شد/خراسان جنوبی پیشگام خبرنگاری گردشگری

  • کد خبر : 1106
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
نخستین دوره آموزش تخصصی خبرنگاری گردشگری در بیرجند برگزار شد/خراسان جنوبی پیشگام خبرنگاری گردشگری
نخستین دوره تخصصی خبرنگاری در حوزه گردشگری توسط انجمن حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان جنوبی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز عنوان کرد: خراسان جنوبی بخشی از فرهنگ عظیم و تاثیرگذار خراسان بزرگ است که تمدنی بزرگ از تاریخ ایران را در بطن خود دارد.
ناصر نبی‌زاده با بیان این که استانی با سابقه خراسان جنوبی فرهنگی بسیار شایسته در بستر خود دارد، تاکید کرد: برای معرفی و شناساندن این فرهنگ عظیم قطعا حضور خبرنگاران حرفه‌ای، بسیار تاثیرگذار است و می‌توانند پشتوانه فرهنگی و دیرینه استان را برای جهانیان به نمایش بگذارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به این که خراسان جنوبی دارای بسترهای بکر و دست نخورده‌ای است، ادامه داد: این منطقه قابلیت‌های منحصر به فردی در حوزه گردشگری دارد که آینده دار بوده و به دست توانای خبرنگاران متخصص در این عرصه معرفی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برای اینکه ظرفیت‌های گردشگری جلوه پیدا کند، اولویت، معرفی با شاخص‌های درست است تا آینده روشنی را بتوان نمایش داد.
وی با اشاره به فرهنگسازی در حوزه رسانه و تاکید بر تخصصی‌شدن خبرنگاران، افزود: یک خبرنگار متخصص علاوه بر این که می‌تواند یک خبر را به بهترین نحو منتقل کند این توانمندی را دارد که بر افکار عمومی تاثیر گذاشته و تحلیل خوب و عمیقی از خبر ارائه دهد.
نبی‌زاده تاکید کرد: نگاه تخصصی و آموزش تخصصی خبرنگار گردشگری باعث رونق صنعت گردشگری و توسعه روزافزون استان در سطح بین المللی می شود.

ضرورت تقویت خبرنگاری تخصصی گردشگری

همچنین مدرس خبرنگاران مرکز مطالعات رسانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان رضوی به عنوان مدرس این دوره تخصصی در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: رسانه یک ظرفیت مهم و اساسی است که باید اعتماد مردم را جلب کند و روح امید را در آنها شکوفا کند.
مجتبی محمودی مهماندوست با اشاره به رشد قارچ گونه شبکه‌های مجازی در دنیای امروز افزود: ظهور رسانه‌های اجتماعی به منزله سونامی در دنیای ارتباطات بود و به تبع آن شاهد بروز پارازیت‌های رسانه ای هستیم و باید از انتشار اخبار دروغ جلوگیری کرده و این امر فقط با آموزش خبرنگاران تخصصی و تقویت جریان اطلاع‌رسانی سالم محقق می شود.
وی خاطر نشان کرد: امروزه علاوه بر خبرنگاران متخصص، تقویت خبرنگاری تخصصی در عرصه‌هایی مانند گردشگری ضرورت دارد و این یک افتخار بزرگ است که خراسان جنوبی برای آموزش خبرنگاران حرفه‌ای گردشگری پیشگام شده در حالیکه متاسفانه فرهنگسازی و آموزش خبرنگاران در این عرصه تاکنون بطور جدی در کشور پیگیری نشده است.

ظرفیت‌های غنی خراسان جنوبی نیازمند معرفی

رئیس انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: ظرفیت‌های بکر و البته غنی خراسان جنوبی نیازمند تعریف و معرفی شایسته به هموطنان و نیز علاقمندان جهانی است.
محمد بهمنش با اشاره به سابقه همکاری خودش با رسانه ها و راه اندازی اولین رسانه دیجیتال استان بر لزوم فرهنگ‌سازی در عرصه گردشگری با تکیه بر اخلاق و با توجه به ظرفیت‌های ارزشمند فرهنگی خراسان جنوبی در آینه رسانه‌ها تاکید کرد.
محمد بهمنش با بیان اینکه این دوره آموزشی از مدتها قبل برنامه‌ریزی شده بود، اظهار تاسف کرد: به سبب شیوع کرونا با مشکلاتی مواجه شدیم که باعث تاخیر در برگزاری این دوره آموزشی شد.
وی همچنین از علاقمندان به خبرنگاری در عرصه توریسم دعوت کرد تا در این دوره آموزشی که به صورت مجازی برگزار می‌شود، شرکت کنند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.