8

بخشی از ترافیک شهرها، موکب‌ها هستند

  • کد خبر : 5020
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
بخشی از ترافیک شهرها، موکب‌ها هستند
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ترافیک مشهد گفت: بخشی از ترافیک شهرهایمان به‌دلیل حضور موکب‌هاست به‌طوری که پذیرایی برخی موکب‌ها باعث ترافیک خیابانی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، نشست خبری سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با حضور مدیرکل و جمعی از مسئولین و عضو شورای شهر برگزار شد.

خلیل منبتی مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ترافیک مشهد، گفت: در بحث زائرین، طرف‌های عراقی همکاری لازم را با ما نداشتند و در جهت سهولت رفت‌ و آمد زائرین تعداد ۱۵۰ دستگاه اتوبوس را به آنجا اعزام کردیم.

وی گفت: موکب‌داران باید به‌نحوی مدیریت کنند که در خیابان باعث شلوغی نشوند و پذیرایی را به داخل موکب هدایت کنند، در روزهای آینده هم حجم زیادی زائر داریم و مسلما این ترافیک مشکل‌ساز خواهد بود.

 

 

وی افزود: هماهنگی بسیار خوبی با پلیس راهور انجام شده و در ارتباط با انتقال زائرین نیز کارهای بسیار خوبی انجام شده است و به گفته مسئولین شهر مهران، اولین سالی بوده که توانسته‌ایم نظم‌ و ترتیب خوبی را در بحث جابجایی زائرین اربعین شاهد باشیم.

منبتی گفت: در بحث خدمت‌رسانی به زائرین و به‌صورت رایگان، روزانه چندین هزارنفر را از مرز به سمت پایانه اربعین هدایت کردیم و از مرز مهران هم ۵۰۰۰ هزار نفری که در آنطرف مرز مانده بودند را در مدت ۲۴ ساعت به شهرهای تهران، قم و مشهد رساندیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ترافیک مشهد درباره زائرین پاکستانی هم، اظهار داشت: این زائرین از دو مرز و چیزی در حدود ۲۵ هزار نفر تا به الان وارد ایران شده‌اند که اثر اینها نیز شیعیانی هستند که در پاکستان و در مسیر پیاده‌روی به‌دلیل حملاتی که به آنها می‌شود کشته شده و از بین می‌روند.

 

 

در ادامه، فرهمندی رئیس کمیسون حمل و نقل ترافیک مشهد، گفت: در اطلاع‌رسانی برای دسترسی در حوزه‌های مختلف رفاهی برای زائرین خواهان کمک از رسانه‌های هستیم و تلاش کنیم تا میزبانانی شایسته باشیم و همچنین ایجاد پارکینگ برای زائران خارج از محدوده حرم نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: ما در سه مرحله پیشبینی طرح‌ها را انجام داده‌ایم و تلاش بسیار خوبی بین دستگاه‌های مختلف در این ارتباط صورت گرفته که مرحله اول استقبال از زائران، مرحله دوم مدیریت حمل و نقل درون شهری در هنگام سوگواری و مرحله سوم بدرقه زائران است.

در ادامه نشست، علی اکبر غلامی رئیس پلیس راهور خراسان رضوی، افزود: طرح ترافیکی بزرگی را پیش‌رو داریم و تمام تدابیر ویژه برای این مراسمات اندیشیده شده است.

 

 

وی گفت: امکانی را که امثال از دست دادیم خیابان شارستان بوده که در اختیار مواکب قرار داده شده و با اندیشیدن تدابیر مورد نیاز در اختیار زائرین گرامی قرار خواهد گرفت.

غلامی تصریح کرد: تردد و خدمات رسانی نقلیه همگانی روز‌های مراسم قطعا با توجه به وضعیت معبر‌ها از لحاظ جمعیت محدود سازی خواهد شد کلیه تقاطع‌ها و میادین به سمت حرم مطهر و خیابان‌های اصلی برای خدمت دهی به زائران همکاران حضور دارندو کلیه معابراز طریق مانیتورینگ، وضعیت ترافیک کنترل خواهد شد.

وی ادامه داد: تدابیر ویژه‌ای برای خروج زائرین اندیشیده شده و همچنین محل استقرار پلیس به صورت شبانه‌روزی نیز محیا شده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=5020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.