5
شهردار منطقه ثامن عنوان کرد:

لزوم مشارکت ساکنان بافت پیرامونی حرم

  • کد خبر : 6003
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
لزوم مشارکت ساکنان بافت پیرامونی حرم
شهردار منطقه ثامن با تاکید بر لزوم مشارکت ساکنان در نوسازی این بافت، گفت: سکونت مردم در اطراف حرم باید به ۵۰ هزار نفر برسد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، ساسان نورین مقدم عنوان کرد: به منظور تشویق ساکنان بافت به مشارکت در طرح نوسازی، وام ویژه به میزان ۶۰۰ میلیون تومان به متقاضیانی که می‌خواهند در محدوده بافت پیرامون حرم مطهر رضوی املاک و قطعات با کاربری مسکونی بسازند، تعلق می‌گیرد، برای خانه‌های تاریخی و خانه مسافرها نیز تا سقف ۲۰ میلیارد تومان وام اعطا می‌شود.

وی در ادامه، گفت: حفظ و احیا میراث فرهنگی در حریم شهر، تقویت اقامت و سکونت در حریم رضوی، گسترش خدمات عمومی و ایمنی، توسعه اماکن مذهبی، گسترش مجتمع‌های بهداشتی، مدیریت حمل‌ونقل و دسترسی پذیری، گسترش فضای سبز و ارتقای پیاده محوری در حریم رضوی از مهمترین رویکردها در احیا و نوسازی این بافت است.

نورین‌مقدم خاطرنشان کرد: جهت تحول در این منطقه، ۸ رویکرد مدنظر است که از جمله آنها می‌توان به حفظ و احیاء میراث فرهنگی در حریم رضوی، تقویت اقامت و سکونت در حریم رضوی، گسترش خدمات عمومی و ایمنی، توسعه اماکن مذهبی، گسترش فضا‌‌‌‌های سبز، مدیریت حمل و نقل و دسترس پذیری و گسترش مجتمع‌‌‌‌های بهداشتی رویکرد‌‌‌‌های مدیریت شهرداری ثامن اشاره کرد.

شهردار منطقه ثامن، گفت: وضعیت ترافیکی در منطقه ثامن و اطراف حرم رضوی از چالش‌های مشهد است، دخالت در حوزه تاریخی مانند بافت مدرن نیست و باید به سمت روش های مدیریت ترافیک برویم و اگر بیشتر از این دخالت شود، بافت ارگانیک تخریب می شود.

نورین‌مقدم با بیان اینکه رویکرد کلی در حوره بافت تسهیل تردد است، گفت: مقصد بیش از ۸۰ درصد خودروهای عبوری‌ از خیابان شیرازی به مقصد حرم نیست، بنابراین این مسیرها باید اصلاح شود.

شهردار منطقه ثامن مشهد افزود: ۱۳۰ اثر واجد ارزش تاریخی و بیش از ۳۰ اثر ثبت شده تاریخی در محدوده بافت حرم مطهر رضوی وجود دارد.

نورین مقدم درخصوص بازسازی مسجد مروی‌ها ادامه داد: طرح بازسازی این مسجد در دست تهیه است، این مسجد در میدان شهری و جلوخان راه‌آهن و باغ رضوان واقع شده است که باید مسیر پیاده برای آن تعریف شود.

وی با اشاره به تخریب ۱۰ مسجد در طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر، گفت: نشست‌هایی با اداره وقاف در این خصوص برگزار شده و تاکنون برخی از مساجد جایگزین آن ساخته شده اند.

شهردار منطقه ثامن با تاکید بر لزوم مشارکت ساکنان در نوسازی این بافت، افزود: در افق طرح، سکونت مردم در اطراف حرم باید به ۵۰ هزار نفر برسد و این در حالی‌ست که اکنون بیش از ۱۴ هزار نفر در این منطقه ساکن هستند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=6003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.