4

هند استفاده از مواد پلاستیکی یک‌بار مصرف را ممنوع کرد

  • کد خبر : 5966
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
هند استفاده از مواد پلاستیکی یک‌بار مصرف را ممنوع کرد
کشور هند به منظور مقابله با بحران آلودگی پلاستیکی استفاده از پلاستیک یک‌بار مصرف را ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار به نقل از تسنیم؛ در ادامه سیاست‌های کاهش مصرف پلاستیک در جهان, کشور هند نیز به منظور کمک به کاهش بحران آلودگی پلاستیکی استفاده از پلاستیک یک‌بار مصرف را ممنوع کرد. هند که تک‌تک خیابان‌هایش مملؤ از زباله است، ممنوعیت استفاده از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف را روی اقلام مختلف از نی پلاستیکی گرفته تا پاکت سیگار اعمال کرد.

دولت هند با اعمال این ممنوعیت، تقاضای شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی، نوشیدنی و کالاهای مصرفی را برای توقف این محدودیت رد کرد. همچنین دولت هند از تولیدکنندگان و واردکنندگان کیسه های پلاستیکی که هنوز استفاده از آن‌ها ممنوع نشده, خواست تا استحکام این کیسه‌ها را به منظور امکان استفاده مجدد افزایش دهند.

سی‌ان‌ان نوشت, زباله‌های پلاستیکی به منبع مهم آلودگی در هند که دومین کشور پرجمعیت جهان است، تبدیل شده است و رشد سریع اقتصادی موجب افزایش تقاضا برای کالاهایی شده است که همراه با محصولات پلاستیکی یک‌بار مصرف مانند نی و کارد و چنگال یک‌بار مصرف عرضه می‌شوند. هند سالانه حدود ۱۴ میلیون تن پلاستیک استفاده می‌کند و فاقد یک سیستم سازماندهی شده برای مدیریت زباله‌های پلاستیکی است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=5966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.