7
همزمان با هفته دولت؛

پروژه تله متری تأسیسات آبفای تربت حیدریه به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 4865
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
پروژه تله متری تأسیسات آبفای تربت حیدریه به بهره‌برداری می‌رسد
مدیر عامل آبفای تربت حیدریه ازبهره برداری بزرگترین فاز تله متری تأسیسات و کنترل از راه دور در شهرستان تربت ححیدریه همزمان با هفته دولت خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، علیرضا عباسی اظهار کرد: بزرگترین فاز تله متری تأسیسات و کنترل از راه دور با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.

مدیر عامل آبفای تربت حیدریه افزود: آبفای تربت حیدریه برای تأمین مخازن آب، نیازمند ۸ میلیارد تومان هزینه است که مخازن دو و سه هزار لیتری ذخیره آب تأمین شود.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۷۵ روستاهای تربت حیدریه به شرایط آب پایدار رسیدند و ۷۷ روستا با اعتبارات استانی و ملی و کمک خیرین آب، محرومیت زدایی شده است.

عباسی افزود: با اجرای طرح بزرگ آبرسانی به تربت حیدریه شامل ۱۳ کیلومتر لوله گذاری خط انتقال، تملک زمین، حصار کشی، خرید تجهیزات برقی و برق رسانی، ۱۰۰ لیتر در ثانیه به توان تولید آب این شهر افزوده می‌شود.

مدیر عامل آبفای تربت حیدریه اظهار کرد: با توجه به اینکه تصویب پروژه‌ها و اخذ اعتبارات موضوعی زمان بر بوده و از طرفی در پروژه‌های اجرایی محدودیت زمانی برای اجرا و جذب اعتبارات وجود دارد، از دستگاه‌های متولی صدور مجوزها و مالکین احتمالی خواهشمندیم همکاری لازم را با دستگاه‌های خدماتی داشته باشند تا ارائه خدمات در زمان مناسب انجام شود و شرایط بحرانی ایجاد نشود.

وی گفت: طرح بزرگ آبرسانی به این شهر در کمیته فنی آبفا استان خراسان رضوی با برآورد اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال تصویب شده است.

عباسی از فروش پساب تصفیه فاضلاب به مجتمع فولاد رخ شهرستان تربت حیدریه خبر داد و گفت: راه اندازی سامانه تغلیظ لجن در واحد تصفیه خانه تربت حیدریه، اجرای برنامه ایمنی آب شهری و روستایی،راه اندازی سامانه مدیریت پاسخگویی به مشترکان و gis و احداث انبار توزیع و سوله مدیریت بحران را از دستاوردهای شرکت آبفا تربت حیدریه است.

مدیر عامل آبفای تربت حیدریه اظهار کرد: به شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد سامانه لجن تبدیل به کود فراخوان داده شده است.

وی درباره انشعابات غیرمجاز شهرستان تربت حیدریه افزود: از آغاز سال ۱۴۰۰ هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است.

عباسی گفت: کسری تأمین آب شهرستان تربت حیدریه در حال حاضر معادل ۱۴۰ لیتر بر ثانیه است که از طریق خرید آب خام از سایر ارگان‌ها نظیر شهرداری و ارتش جبران می‌شود.

مدیر عامل آبفای تربت حیدریه افزود: قرارداد مطالعات بلندمدت تأمین آب شهر تربت حیدریه با پیگیری آبفا شهرستان، توسط شرکت آب منطقه‌ای استان به شرکت مشاور ابلاغ و در حال پیگیری اعلام نتایج مطالعات شکرت مشاور هستیم.

وی درباره فرهنگ صرفه‌جویی در آب از طرح شهروند خبرنگاران شهرستان و انتشار تصاویر در شبکه مجازی خبر داد که ضمن فرهنگ‌سازی حرکت خوبی با مشارکت شهروندان شهرستان تربت‌حیدریه انجام شده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.