8

لفاظی مقام آمریکایی در بیروت علیه ایران

  • کد خبر : 3025
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۷:۴۷
لفاظی مقام آمریکایی در بیروت علیه ایران
شبکه «ال بی سی آی»، بعدازظهر امروز (پنجشنبه) گزارش داد که «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا که به لبنان سفر کرده است، در کنفرانسی مطبوعاتی در بیروت حاضر شده است.

شرق‌نگار: شبکه «ال بی سی آی»، بعدازظهر امروز (پنجشنبه) گزارش داد که «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا که به لبنان سفر کرده است، در کنفرانسی مطبوعاتی در بیروت حاضر شده است.

پس از اقدام ایران در ارسال کمک‌های سوختی برای مردم لبنان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «مردم لبنان شایسته بهترین‌ها و شفافگری هستند. آمریکا کمک‌های بیشتری به ارزش ۶۷ میلیون دلار به ارتش لبنان ارائه خواهد کرد».

ویکتوریا نولاد در ادامه به اتهام‌پراکنی علیه ایران پرداخت و  مدعی شد کمک‌هایی که تهران به لبنان در زمینه انرژی ارائه می‌کند، برای «سروصدای رسانه‌ای» است.

نولاد در ادامه اظهاراتش گفت که یکی از راه‌حل‌های بحران لبنان که واشنگتن و بیروت بر روی آن متمرکز شده‌اند، شامل کمک گرفتن از بانک جهانی و حمایت‌های انسانی است.

اظهارات این مقام آمریکایی پس از آن مطرح می‌شود که سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی از مذاکره با ایران برای درمان بحران سوخت این کشور و حرکت اولین کشتی حامل مازوت از مبدأ ایران به سوی لبنان خبر داد.

تنها چند ساعت پس از اعلام دبیرکل جنبش حزب‌الله، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان خبر داد که تماسی از «دورتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت دریافت کرده و واشنگتن برای کمک به لبنان اعلام آمادگی کرده است.

پیشنهاد کمک آمریکا به بیروت در حالی مطرح شد که این کشور  طی یک سال بحران لبنان هیچگونه پیشنهادی در این خصوص ارائه نکرده بود.

از سوی دیگر، به رغم تلاش‌های حزب‌الله برای حل بحران سوخت لبنان، برخی احزاب لبنانی از جمله جریان «المستقبل» به رهبری «سعد الحریری» از افراد نزدیک به عربستان سعودی مخالفت خود را با این گام اعلام کردند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.