9
استاندار خراسان رضوی:

قدردان تلاش خالصانه جامعه پزشکی استان در مقابله با کرونا هستیم

  • کد خبر : 2583
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
قدردان تلاش خالصانه جامعه پزشکی استان در مقابله با کرونا هستیم
جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان سبزوار با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در محل سالن اجتماعات فرمانداری سبزوار برگزاری شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، استاندار خراسان رضوی در بخشی از این جلسه به فداکاری کادر درمان اشاره کرد و گفت: پیک پنجم یکی از سخت ترین پیک‌هایی بود که پشت سر گذاشتیم و اگر اخلاص، ایثار پزشکان و کادر درمان ما نبود قطعا با بحران‌های جبران ناپذیری در کشور مواجه می‌شدیم.

وی تصریح کرد: این مقطع در تاریخ کشور ما ثبت خواهد شد و جای دارد از تلاش خالصانه جامعه پزشکی استان در مقابله با کرونا قدردانی کنیم.

معتمدیان در ادامه ابراز کرد: همچنین از همراهی‌های سازنده نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد و تولیت معزز آستان قدس رضوی در این روزها تقدیر و قدردانی به عمل می‌آوریم.

استاندار خراسان رضوی به برخی اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بیماری کرونا در مرکز استان اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی باعث افزایش فوتی‌ها خواهد شد لذا به این ترتیب تعدادی از مراکز منتخب خدمات سرپایی را شبانه روزی کردیم تا از بار مراجعه به بیمارستان‌ها کم شود.

وی از پای کار آمدن بیمارستان‌های نیروهای مسلح گفت و خاطرنشان کرد: فضای بیمارستان‌ها هم‌اکنون شرایط آرامی را سپری می‌کند که این حاصل همکاری‌های صورت گرفته است.

معتمدیان ضمن قدردانی از بسیج مستضعفین بر ضرورت احیای طرح شهید سلیمانی تاکید کرد و گفت: از این طریق با بیماریابی موارد مشکوک به کرونا، شاهد آثار خوبی خواهیم بود و این نیاز است تا دنبال شود.

استاندار خراسان رضوی به خبر خوب دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: به گفته وی بنا شد کارت‌های هوشمندی برای شهروندان صادر شود تا افراد واکسینه شده از حمل و نقل عمومی به سهولت استفاده کنند.

وی ابراز کرد: با رویکرد ریاست جمهوری، قطعا شاهد تحولات در عرصه مدیریت بیماری کرونا خواهیم بود.

معتمدیان با قدردانی از آستان قدس رضوی عنوان کرد: هم‌اکنون آستان قدس رضوی در مبحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است که جای قدردانی دارد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه خبر داد: با پیگیری‌های روزانه سهیمه واکسیناسیون استان افزایش یافته است، همچنین این امکان وجود دارد تا واردات واکسن در استان با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها، تسهیل شود.

گفتنی است؛ همزمان با تشکیل قرارگاه شبانه روزی عملیاتی پیشگیری مقابله با کرونا استان، تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی به دستور معتمدیان جهت رفع نیازهای کادر درمان و بیماران بسیج شده‌اند تا روند موجود مدیریت شود.

لازم به ذکر است؛ استاندار خراسان رضوی همزمان با رصد اوضاع مرکز استان، وضعیت شهرستان‌ها را هم نیز مد نظر قرار دارد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.