17
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

خراسان رضوی از استانهای امیدبخش در بخش معدن است

  • کد خبر : 2082
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
خراسان رضوی از استانهای امیدبخش در بخش معدن است
وزیر صنعت، معدن و تجارت، خراسان رضوی را یکی از استانهای امیدبخش در بخش معدن برشمرد و گفت: سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در مسیر کشف و استخراج جدید معدنی هستند و به زودی شاهد اتفاقات چشمگیر در این حوزه خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، علیرضا رزم‌حسینی در جمع فعالان اقتصادی، کارآفرینان، صنعتگران و معدن کاران شهرستان تربت‌حیدریه اظهارداشت: این استان از ظرفیت‌های گسترده طبیعی و انسانی در بخش معدن برخوردار است که امیدبخش و تحول آفرین می‌باشد.

وی با اشاره به اظهار نگرانی سرمایه‌گذاران این منطقه در زمینه کمبود منابع آبی و خشکسالی چند دهه اخیر،افزود: یکی از مهمترین و بزرگترین پروژه های ماندگار و تاریخی در نظام جمهوری اسلامی انتقال آب شیرین از خلیج فارس به شرق و فلات مرکزی کشور بود.

رزم‌حسینی بیان داشت: در شرایطی که سرمایه‌گذاران و کشاورزان از بحران آب و مشکلات کم آبی نگران بوده و نگرانی بابت توسعه اقتصادی و تثبیت جمعیت در شرق کشور وجود دارد یکی از کارهای بزرگ و تاریخی در نظام اسلامی انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران است که هم اکنون در حال اجرا می‌باشد.

وی گفت: طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان در چهار خط در حال اجراست که خط اول آن به طول ۸۲۱ کیلومتر از خلیج فارس به استان کرمان و یزد اجرایی شده و هم اکنون در مسیر خود آب مورد نیاز صنایع و معادن را تامین می کند.

وی با اشاره به فازهای بعدی پروژه همزمان با اتمام فاز نخست، اظهار داشت: این طرح در خط شماره ٢ از مسیر کرمان، صنایع و معادن طول مسیر در استانهای خراسان جنوبی و خراسان رضوی را بهره مند خواهد کرد.

وزیر صمت با بیان اینکه خطوط سوم و چهارم این طرح نیز برای بهره مندی استانهای اصفهان و سیستان و بلوچستان از خلیج فارس و دریای عمان با قدرت و قوت در حال فعالیت می باشد، خاطرنشان کرد: این پروژه تاکید و توجه رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور را به همراه داشت و در آینده می تواند تأمین آب بخش های دیگر کشور مانند کشاورزی و شرب را هم در پی داشته باشد.

رزم حسینی اجرای این پروژه را انجام بخش بزرگی از رسالت معادن و صنایع معدنی کشور در حوزه مسئولیتهای اجتماعی دانست و تصریح کرد: وضعیت صنایع به رغم شرایط خاص شیوع کرونا وضعیت خوبی است، در سال‌های اخیر بخش صنعت رشد قابل قبولی داشته و در سال گذشته بالاترین رشد را در این بخش داشتیم به نحوی که امروز ایران یکی از ۱۵ کشور برتر جهان است که با تولید ۶۲ ماده معدنی فعالیت می‌کند و خراسان رضوی در این بین یکی از استان هایی است که در این بخش ظرفیت بسیار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با تشریح شرایط خوب صادراتی و ارزیابی شرایط مطلوب صنعت کاشی و سرامیک کشور، گفت: قطعا با تداوم سیاستهای حمایتی موجود روز به روز شاهد رشد چشمگیر و ارتقای شاخص های صنعتی در این رشته خواهیم بود هم اکنون ٧٠٠ میلیون متر مکعب تولید داریم و شرایط برای افزایش تولید تا ١/٢ میلیارد متر مکعب فراهم است

وی با تقدیر از همراهی و همدلی مسولان شهرستان تربت حیدریه بویژه امام جمعه، نماینده مجلس و فرماندار، پیشرفت و توسعه بیش از پیش این منطقه را به برکت این همدلی و همراهی پیش بینی کرد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.