23
مدیرعامل شرکت آذرین سفال صنعت پویان:

برای اولین بار در دنیا، طرح و تولید سفال به‌روش ریخته‌گری را آغاز کردیم

  • کد خبر : 2628
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
برای اولین بار در دنیا، طرح و تولید سفال به‌روش ریخته‌گری را آغاز کردیم
مدیرعامل شرکت آذرین سفال صنعت پویان با بیان اینکه " شرکت آذرین سفال صنعت پویان در مرکز رشد فناوری گناباد توانست برای اولین بار در دنیا، طرح و تولید سفال به‌روش ریخته‌گری را آغاز کند" گفت: قصد داریم خراسان را به قطب بزرگ تولید سفال در دنیا تبدیل کنیم.

شرق‌نگار: مرتضی آذرنوشان در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم‌وفناوری خراسان اظهار کرد: از سال ۷۹ کار سفالگری را آغاز نموده و  سال ۹۸ وارد پارک علم‌وفناوری خراسان شدیم. شرکت آذرین سفال صنعت پویان در مرکز رشد فناوری گناباد توانست برای اولین بار در دنیا، ایده طرح و تولید سفال به روش ریخته‌گری راارائه و این فعالیت را آغاز کند.

وی افزود: این مدل سفال‌گری بعد از سه سال کار تحقیقاتی و با فرمولی که اختراع کرده‌ایم با خاک‌رس انجام‌ می‌شود و می‌توانیم این خاک را در قالب‌‌های گچی ریخته‌گری کنیم.

مدیرعامل شرکت آذرین سفال صنعت پویان گفت: از مزایای محصول ما این است که هر کسی می‌تواند با یک دوره آموزش کوتاه سفال‌هایی تولید کند که شبیه به سفال‌هایی باشد که بر روی چرخ ریخته‌گری تولید می‌شود. همچنین محصول ما دارای مواد اولیه ارزان‌ قیمت است که در طبیعت بافت می‌شود و همچنین سرعت و سهولت تولید بالا است و نیازی به مهارت خاصی نیست.

آذرنوشان بیان کرد: این روش از سفالگری را به صورت مجازی به افراد مختلف در شهرهایی همچون تهران، کرج و شیراز آموزش داده‌ایم که بسیار از فرآیند آموزش راضی بودند و اکنون در حال تولید محصولات سفالی به روش ما هستند. همچنین اکثر کارگاه‌داران ایران با ما در ارتباط هستند و محصولات سفالی به روش ما تولید می‌کنند که تاکنون نظیر آن در ایران وجود نداشته است. به عنوان‌ مثال تولید لیوان‌های سفالی چهار گوش که در گذشته به دلیل اینکه لیوان‌های سفالی بر روی چرخ تولید می‌شد همیشه به شکل گرد بود و اکنون با وجود مدل سفالگری ما می‌توانیم ظروف چند‌وجهی و چندضلعی سفالی تولید کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت آذرین سفال صنعت پویان امید دارد با انتقال این فن و هنر کارآفرینی ایجاد کند»، ادامه داد: از زمانی که وارد پارک خراسان شدیم پارک حمایت‌های زیادی همچون دادن فضای مناسب برای ایجاد کارگاه تولید، از لحاظ مالی، آموزش و‌مشاوره‌ها به ما ارائه داده است، اما نیاز داریم حمایت‌های بیشتری از جانب پارک خراسان دریافت کنیم تا بتوانیم‌ به اهداف بزرگتر خود دست یابیم.

مدیرعامل شرکت آذرین سفال صنعت پویان تاکید کرد: زمانی که تحقیقات ما در زمینه تولید این‌ نوع مدل سفال به اتمام رسید، کشور انگلستان خواهان فرمول ما بود به‌گونه‌ای که به ما پیشنهاد یک میلیون پوندی داده شد، اما ما حاضر به فروش فرمول نشدیم، زیرا می‌خواستیم که هدف خود را در ایران ادامه دهیم.

وی عنوان کرد: در زمینه صادرات برنامه‌ریزی‌هایی داریم، اما در حال حاضر هنوز به گرید استاندار صادرات نرسیده‌ایم و تلاش داریم به زودی این درجه را کسب نمایم، زیرا از کشورهای همسایه همچون عراق، امارات و افغانستان متقاضی بیشمار است و این امر به دلیل کیفیت بالای محصول و قیمت بسیار عالی آن است.

همچنین برای تولید گلدان‌های خاص برای کشور هلند برنامه‌هایی نیز داریم و در حال رایزنی برای انجام قراداد با آن کشور هستیم.

آذرنوشان اضافه کرد: برای انجام فعالیت شرکت چهار هدف را دنبال می‌کنیم که شامل ایجاد اشتغال، کارآفرینی، انتقال و آموزش این فن و هنر به متقاضیان  از طریق آموزش، فروش دوغ‌آب و قالب و ارتقا سطح کیفی سفال در ایران است. همچنین قصد داریم خراسان به خصوص گناباد را به قطب بزرگ تولید سفال در دنیا تبدیل کنیم.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.