12

شهاب ملتخواه آسمانی شد

  • کد خبر : 2075
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
شهاب ملتخواه آسمانی شد
متن پیام مجمع هنرمندان خراسان به مناسبت درگذشت هنرمند سینماگر.

شهاب ملتخواه ، هنرمند ، شاعر و نویسنده ی پیشکسوت خراسان ، غروب آدینه به سوی خدا پر کشید و جامعه ی ادبی و هنری خراسان را در سوگ نشاند.

مرحوم استاد ملت‌خواه ، قریب نیم قرن در مشهد الرضا(ع) به آموزش و تربیت هنرمندان ، شاعران و نویسندگان جوانی پرداخت که بعد از چند دهه، جامعه ی هنری مشهد و هنرمندان انقلاب را تشکیل دادند. او خود نیز در این سالها به خلق آثار ادبی و هنری ارزشمندی از قبیل نمایشنامه ، فیلمنامه ، رمان ، مجموعه ی شعر و نثر و … پرداخت و در رسانه ها و روزنامه ها نیز با قلم شیوای خود به نقد و تولید فرهنگی اهتمام داشت. استاد گاه نیز در خلوت و برای دل خود به خلق آثار طراحی و نقاشی می پرداخت که در نمایشگاه های مختلف عرضه می شدند. او در سالهای اول انقلاب نمایشنامه ی قائد را در مشهد به صحنه برد. رمان خواهر زمین و دیوان اشعارش در سالها و دهه های بعد چاپ شدند و نقاشی هایش از چهره ی زیبای شهدای دفاع مقدس دیوارها را مزین کردند. فیلم سینمایی شب حورا
را کارگردانی کرد و به تربیت فیلمنامه نویس در کارگاه فیلمنامه ی مجمع هنرمندان خراسان همت گمارد. استاد ملتخواه محور و مرکز ثقل هنرمندان انقلابی مشهد در چهاد دهه‌ی گذشته بود و فقدان او ضایعه‌ای سنگین برای جامعه‌ی هنری خراسان است.

مجمع هنرمندان خراسان درگذشت شهاب ملت‌خواه را به جامعه‌ی فرهنگی مشهد، خانواده ی این عزیز و همه‌ی شهروندان و دوستدارن ادبیات و هنر ناب ایرانی و اسلامی تسلیت می‌گوید و برای این عزیز سفر کرده سعادت و آرامش ابدی آرزومند است. روحش شاد و با خوبان محشور باد.

مجمع هنرمندان خراسان

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.