16

شنیدن اخبار تلخ کافیست!

  • کد خبر : 2518
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
شنیدن اخبار تلخ کافیست!

شنیدن “اخبار تلخ” کافیست… زنگ تفریح را بزنید قدمی برداریم این روزها اثر شنیدن و دنبال کردن اخبار تلخ امان مردم را بریده است. هر روز آمار جان باختگان ۲۴ساعت قبل، همانند زنگ خطر برای پایان زندگی همگان عمل می کند و متاسفانه خواسته یا ناخواسته آتش به امید مردم برای ادامه زندگی می زند. […]

شنیدن “اخبار تلخ” کافیست…
زنگ تفریح را بزنید
قدمی برداریم

این روزها اثر شنیدن و دنبال کردن اخبار تلخ امان مردم را بریده است.

هر روز آمار جان باختگان ۲۴ساعت قبل، همانند زنگ خطر برای پایان زندگی همگان عمل می کند و متاسفانه خواسته یا ناخواسته آتش به امید مردم برای ادامه زندگی می زند.

زندگی هایی که خیلی هایش اگر چه روبراه نبود، اما امیدی به تغییر ‌ و بهبودی اش ناخودآگاه در دل مردم وجود داشت.
اما این روزها هیچکداممان کار اساسی نکردیم و تنها مردم را هر روز برای زنده ماندن ۲۴ ساعت “بعد” در هول و هراس گذاشتیم، در واقع هر روز روحیه و امید جامعه را کمتر و کمتر کردیم.

به نظر می رسد، همانطور که برای درس خواندن بچه ها و خواست خود آنان نتوانستیم موفق باشیم، در خودآگاهی و پذیرش شرایط کنونی نیز نتوانستیم مردم را همراه کنیم.

مردم در وهله اول باید کرونا و همه ی شرایط واقعی اش را بپذیرند، نه اینکه بهراسند کما اینکه ترس هم تا زمانی که جنبه ی درگیری نزدیکان را دارد، کارآمد است و پس از آن نیز حتی خاک هم گرمایش گرفته می شود و اثر سردیش بر ملا می شود.

پس از پذیرش، همراهی همگانی بیش از پیش انتظار می رود، هر خانواده خود برای در امان ماندن و کمک به قطع زنجیره شروع به خودآگاهی کند.
شرکت هر سرپرست خانواده در دوره های مجازی و مطالعه ی منابعی که مستند و مستدل است؛
و در ادامه منابع و جریان سازی این امر می بایست به صورت گسترده از سوی همه ی دستگاههای دولتی و دست اندرکار فراخوان و اطلاع رسانی شود.

یادمان باشد تا خودمان نخواهیم، اتفاقی نو در زندگیمان نمی افتد و اینکه هر فرد می تواند اولین و مهمترین عامل موثر در کمک به بهبود شرایط زندگی خود باشد.

سیده نجمه امینی

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.