14

اشتراکات بسیار ایران و عراق سبب رونق اقتصادی می‌شود

  • کد خبر : 1621
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
اشتراکات بسیار ایران و عراق سبب رونق اقتصادی می‌شود
یک فعال اقتصادی ایرانی در عراق گفت: حضور کم رایزن‌های اقتصادی فعال در عراق و اهمیت ندادن به مسائل اقتصادی باعث شده ضربه مهلکی به اقتصاد ایران وارد شود.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، مرتضی هدایتی امروز در نشست خبری تجار ایران و عراق که در سالن همایش‌های هتل پردیسان مشهد برگزار شد گفت شرکت‌های تولیدکننده ایران میل بسیاری برای حضور در بازار عراق بسیار است.

وی ادامه داد: وی افزود: متاسفانه تاجرنماها و دلالان ایرانی هستند که با صادرات محصولات بی‌کیفیت ایرانی به عراق دیدگاه منفی نسب به تولیدات ایرانی ایجاد کردند.

هدایتی تاکید کرد: دولت عراق نیز مجددا مجوز حمل‌ونقل به عراق از طریق مرز مهران را داده است.

ضمن بازشماری اشتراکات فرهنگی، سیاسی و مذهبی ملت ایران و عراق، اظهار کرد: با وجود تشابهات بسیار بین مردم عراق و ایران ولی روابط مستحکمی در زمینه اقتصاد بین دو کشور را شاهد نیستیم.

این فعال اقتصادی ادامه داد: مردم عراق نسبت به محصولات ایرانی همان دیدی را دارند که ما نسبت به محصولات چینی داریم.

هدایتی تصریح کرد: اکثر عراقی ها به راحتی به ایران می‌آیند و با تسلط و آشنایی که به زبان فارسی و غرب کشور دارند، از کارخانه های ایرانی بازدید و خرید می کنند.

این فعال اقتصادی سپس به تشریع سختی مبادلات ایران و عراق پرداخت و یکی از موانع اصلی در بازار عراق را بحث تصویه حساب خواند و اضافه کرد: با رایزنی های شرکت ما این مشکلات تا حد زیادی حل شده است.

وی بیان کرد: درحالی که بسیاری از کشورهای اروپا و آسیا با سه وچهار رایزن اقتصادی در عراق فعالیت می کنند، ایران با یک رایزن اقتصادی فعال است و همین اهمیت ندادن به مسائل اقتصادی ضربه مهلکی به اقتصاد ایران وارد کرده است.

هدایتی ادامه داد: علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به سایت نصر فرات مراجعه کنند.

در این نشست، محمد علی النعمانی رئیس مرکز خدمات و مشاوره ایرانیان خارج از کشور در عراق نیز در زمینه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی دو کشور اعلام آمادگی کرد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.