10
در دیدارهای مقامات حاضر در مجمع شهرداران آسیایی و شهرداری مشهد مطرح شد:

توسعه گردشگری، تبادل تجربیات شهری و گسترش همکاری‌های دوجانبه

  • کد خبر : 4013
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
توسعه گردشگری، تبادل تجربیات شهری و گسترش همکاری‌های دوجانبه
ششمین دوره مجمع شهرداران آسیایی در تاجیکستان با محورهای گردشگری، سرمایه‌گذاری، حمل و نقل، محیط زیست شهری برگزار شد و در حاشیه آن هیات اعزامی شهرداری مشهد با شهرداران و مقامات مختلف برای همکاری‌های بین‌المللی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه پایگاه خبری شرق‌نگار، این اجلاس از ۱۷ تا ۱۹ اسفند به دعوت دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی و شهردار دوشنبه برگزار شد و شهرداران و مقامات مختلفی از شهرهای ایران، تاجیکستان، قطر، ترکیه، ازبکستان و سایر کشورهای عضو مجمع حضور داشتند.

در روز نخست، “رستم امام‌علی” شهردار دوشنبه و ریاست پارلمان تاجیکستان در دیداری با شهردار مشهد ضمن خوشامدگویی اظهار امیدواری که این نشست سرآغاز همکاری های بیشتر باشد.

سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد، سید ابراهیم علیزاده عضو شورای اسلامی شهر مشهد و سید ناصر نعمتی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در این اجلاس دیدارها و گفتگوهای مختلفی را انجام دادند.

در این سفر هیات ایرانی با ۳ وزیر از کشور تاجیکستان شامل وزرای کشور، گردشگری و فرهنگ دیدار و درباره مسائل مختلف فی‌مابین گفتگو کردند.

دیدار، تبادل نظر و گفتگو درباره ظرفیت‌های همکاری با شهرداران دوشنبه (پایتخت تاجیکستان)، تاشکند (پایتخت ازبکستان) و سایر شهرهای حاضر در اجلاس، اعضای آکادمی ملی علوم تاجیکستان، رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان و ایرانیان مقیم تاجیکستان از دیگر برنامه‌های این هیات در حاشیه ششمین مجمع شهرداران آسیایی بود.

پیش از این درباره همکاری مشهد و دوشنبه در زمینه شهر هوشمند مذاکرات دو طرفه‌ای انجام شده بود که در این سفر هیات کارشناسی ایرانی و تاجیکستانی پیش‌نویس یک تفاهم‌نامه در این زمینه را تهیه کردند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.