18
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی:

سه هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌ای در بنیاد

  • کد خبر : 860
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
سه هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌ای در بنیاد
حجت الاسلام موسوی گفت: سه هزار نفر عضو کتابخانه بنیاد هستند و از تعداد ده هزار نفری که در کلاسهای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) شرکت کردند حدود سه هزار نفر تربیت مربی و مابقی آنها در دوره آشنایی با معارف مهدویت بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، حجت‌الاسلام‌  سید جعفر موسوینسب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی، در نشست خبری اعلام برنامه‌های ۹ ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) که ظهر امروز برگزار شد، گفت: ۹ ربیع ریشه در قرآن کریم، بعثت و غدیر دارد.

وی درباره اعمال نهم ربیع الاول می‌گوید: مرحوم شیخ عباس قمی در خصوص این روز اعمالی را بیان می کنند و این روز را عید بزرگی میدانند که نشان گر اهمیت این روز است، از جمله این اعمال شکر خداوند متعال، انفاق، پوشیدن جامعه های نو  و دیگر اعمال مهم می‌باشد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از ۵۰ سخنران به مساجد، هیئت‌های مذهبی، مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اعزام خواهیم کرد، افزود: برنامه ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان در قالب کارگاه‌های قصه‌گویی، جنگ شادی و آشتی با پدرم با محوریت شناخت امام زمان(عج) در شعبه ۲ بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار می‌شود.

وی افزود: جشن شادی در شب ۹ ربیع‌الاول در مسجد و کانون المنتظر مشهد، برگزاری کاروان شادی و گروه‌های سرود و همچنین تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی و غذایی از دیگر برنامه‌های بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) خراسان رضوی است.

حجت الاسلام موسوی نسب تهیه محتوای سخنرانی و پخش کلیپ های مهدوی در صدا و سیمای استان در این ایام، آماده سازی محتوا برای مبلغین سازمان تبلیغات و ائمه جماعات در امور مساجد و مبلغین دفتر تبلیغات و تعامل و همکاری در بسط و گسترش فرهنگ امامت و مهدویت با برخی از دانشگاهها و آموزش و پرورش و برخی از شهرستان ها با ائمه جمعه از دیگر برنامه های بنیاد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) بیش از ۱۰۰۰ برنامه از شب شهادت امام حسن عسکری (ع) تا ۱۵ ربیع الاول در استان در نظر گرفته است؛ گفت: بیش از ۵۰۰ برنامه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

وی این روز را روز مصداق اکمال دین و اتمام نعمت است، گفت: در مفاتیح‌الجنان شیخ عباس قمی پیرامون روز ۹ ربیع روایت نقل‌ شده است که هر کس در این روز انفاق کند خداوند گناهانش را می‌آمرزد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.