5

نقش و تاثیر سرمایه‌گذار در صنعت گردشگری

  • کد خبر : 5844
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
نقش و تاثیر سرمایه‌گذار در صنعت گردشگری

شرق‌نگار: سرمایه‌گذاری در سومین صنعت پولساز دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده به طوری که کشورهای پیشرفته دنیا نظیر فرانسه با درآمد ۲۰۰ میلیارد دلاری از صنعت گردشگری، و آورده ۲۹۸۵ دلاری برای هر فرانسوی، از جمله کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری به شمار می‌روند. طبق گزارشات بیش از ۱۵۰۰ هتل و همچنین بیش […]

شرق‌نگار: سرمایه‌گذاری در سومین صنعت پولساز دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده به طوری که کشورهای پیشرفته دنیا نظیر فرانسه با درآمد ۲۰۰ میلیارد دلاری از صنعت گردشگری، و آورده ۲۹۸۵ دلاری برای هر فرانسوی، از جمله کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری به شمار می‌روند.

طبق گزارشات بیش از ۱۵۰۰ هتل و همچنین بیش از ۳۰۰۰ هزار اقامتگاه بوم‌گردی در بخش گردشگری کشور فعالیت دارند.

بیش از ۵۵ درصد هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های کشور در مشهد وجود داشته و همینطور مشهد به واسطه وجود بارگاه امام هشتم از ظرفیت بسیار بالا در حوزه گردشگری برخوردار است.

مجموعه‌های تفریحی و گردشگری بسیار زیادی در خراسان و علی الخصوص شهر مشهد ایجاد شده که یکی از بزرگترین این مجموعه‌ها پدیده شاندیز است.

شهر رویایی پدیده شاندیز بزرگترین مجموعه چندمنظوره در تمام استان خراسان و در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار با زیربنایی بالغ بر ۱۱۱۰۰۰۰ متر مربع در مرکز شهر شاندیز ایجاد و دارای بخش‌های مختلف از جمله هتل پنج ستاره، مجتمع سرویس آپارتمان، مرکز بزرگ گردشگری و خرید، مجتمع تفریحاتی و پارک آبی، مجتمع بزرگ فرهنگی و مجتمع اداری، باغ گل و نمایشگاه دائمی گل و گیاه، شهربازی سرپوشیده و رستوران پدیده می‌باشد.

بی‌شک سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و ایجاد چنین مجموعه‌های تفریحی و گردشگری، باعث ایجاد رونق اقتصادی در حوزه‌های بومی و ملی، جذب حداکثری و افزایش ماندگاری گردشگران، جذب سرمایه‌های سرگردان داخلی و همچنین هدایت سرمایه‌های خارجی به این بخش است.

 

نویسنده: کمال حسینی

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=5844

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.