12

سرقت های سریالی با آب میوه های مسموم

  • کد خبر : 1476
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۳۱
سرقت های سریالی با آب میوه های مسموم
اعضای یک باند مخوف سرقت های سریالی از مسافران شهری، درحالی با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند که با تعارف آب میوه های سمی به مسافران، آنان را تا یک قدمی مرگ برده بودند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته با تایید این خبر افزود: از مدتی قبل پرونده هایی در مراکز انتظامی تشکیل شد که محتویات آن نشان می داد: اعضای یک باند سرقت با استفاده از آب میوه های آلوده و سمی، مسافران عبوری را مسموم می کردند و اموال آن ها را می ربودند.

سردار محمد کاظم تقوی گفت: با افزایش سرقت ها و گزارش هایی از امدادگران اورژانس، بلافاصله این پرونده به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارسال شد و مورد کنکاش های ویژه قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت خاص این ماجرا که احتمال داشت جان برخی از هموطنان در معرض خطر باشد، پرونده مذکور توسط گروه ورزیده ای از کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن پیگیری شد و عملیات تخصصی برای شناسایی سارقان مخوف ادامه یافت.

سکاندار امنیت سرزمین خورشید تصریح کرد: کارآگاهان پس از چندین مرحله بررسی های میدانی و شنیدن اظهارات مال باختگان، به سرنخ هایی رسیدند که از آب میوه های سمی در این ماجرا حکایت داشت.

سردار سرتیپ دوم تقوی افزود: به همین دلیل پرونده های سرقت حساسیت خاصی پیدا کرد و کارآگاهان با بررسی دوربین های مداربسته شهری به شماره پلاک یک دستگاه پراید دست یافتند که با اظهارات مال باختگان منطبق بود.

بنابراین کارآگاهان پس از ۳ روز فعالیت های شبانه روزی، مخفیگاه دزدان را در حاشیه شهر شناسایی کردند و آنان را با کسب مجوزهای قضایی در یک عملیات غافلگیرانه به دام انداختند.

وی با تاکید بر این که دو تن از متهمان اصلی این پرونده از اتباع خارجی هستند، خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات دیگر متهمان نیز در شهرهای اطراف مشهد دستگیر شدند و بررسی ها نشان داد که اعضای این باند مخوف با اجاره یک منزل در مشهد، فقط از طریق سرقت روزگار می گذرانند.

سردار محمد کاظم تقوی همچنین به توقیف خودروی پراید متهمان اشاره کرد و گفت: اعضای این باند تاکنون به ۷ فقره سرقت با شیوه خوراندن آب میوه های مسموم به مسافران اعتراف کرده اند که هنگام بازرسی مخفیگاه آنان، یک بطری آب میوه آلوده به مواد بیهوشی نیز از اعضای باند کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به بخشی از اعترافات متهمان خاطر نشان کرد: بررسی های کارآگاهان زبده دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی بیانگر آن است که ۲ نفر اعضای باند به عنوان راننده مسافرکش در خیابان های شهر تردد می کردند و سپس مسافرانی را به ویژه در مناطق صدمتری مشهد به دام می انداختند تا آن ها را به مقصد برسانند.

وی ادامه داد: در همین حال فردی که در صندلی عقب و کنار مسافر (طعمه) نشسته بود قوطی آب میوه آلوده را به مسافر تعارف می کرد و به اصرار از او می خواست تا دستش را کوتاه نکند و مقداری از آب میوه را بنوشد.

رئیس پلیس خراسان رضوی گفت: در همین هنگام عضو دیگر باند نیز در نقطه ای مشخص سوار خودرو می شد و زمانی که مواد بیهوشی داخل آب میوه، مسافر را مسموم کرده بود، گوشی و دیگر اموال او را می ربودند و پیکر نیمه جان مسافر را در گوشه خیابان می انداختند که در برخی موارد طعمه های مسموم، توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان انتقال یافته بودند.

سردار تقوی تاکید کرد: اعضای این باند همچنین به سرقت از یک کارگاه پیمانکاری شهرداری اعتراف کردند که بررسی ها نشان داد: متهمان با ضرب و جرح نگهبان کارگاه، او را راهی بیمارستان کرده و حدود صدها میلیون ریال لوازم را به سرقت برده اند.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی در پایان افزود: تحقیقات گسترده از متهمان این پرونده که بیست و چهارم اسفند دستگیر شدند برای کشف سرقت های احتمالی دیگر همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.