13
سخنگوی ائتلاف وحدت نیروهای انقلابی مشهد:

بنا نداریم انتخابات شورای شهر را سیاسی کنیم/ از کاندیداهایمان در شورای شهر مطالبه‌گری می‌کنیم

  • کد خبر : 1849
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
بنا نداریم انتخابات شورای شهر را سیاسی کنیم/ از کاندیداهایمان در شورای شهر مطالبه‌گری می‌کنیم
سخنگوی ائتلاف وحدت نیروهای انقلابی مشهد گفت: بنا نداریم انتخابات شورای شهر را سیاسی کنیم تا مردم از بعد سیاسی رشد کنند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، حمیدرضا ترقی در جلسه پرسش و پاسخ مجمع تشکل‌های دانشجویی با جریانات سیاسی مشهد با عنوان «بدون پرده» اظهارداشت: تلاشمان این است که با بالابردن ظرفیت نیروهای سیاسی و تاثیرگذار در خراسان رضوی بویژه مشهد ، یک ظرفیت منسجم انقلابی پدید بیاوریم تا در تحولات سیاسی استان بتوانیم تاثیر گذار باشیم و از طرفی بتوانیم مطالبه‌گری کنیم.
وی افزود: هیأت مؤسس سیاست باید از هدفی که دارد پاسداری کند، ممکن است ائتلاف‌ها در فرایند دموکراسی در صورت عدم پاسداری از اهداف خود منحرف شوند، ترکیب ائتلاف منعطف است تا بتواند بهترین ساختار را تشکیل دهد.
سخنگوی ائتلاف وحدت نیروهای انقلابی مشهد عنوان کرد: بنا نداریم انتخابات شورای شهر را سیاسی کنیم تا مردم از بعد سیاسی رشد کنند، اگر مردم به این بلوغ برسند که اعضا را با توجه به کارآمدی و تخصص انتخاب کنند، این بهترین گزینه برای انتخابات است، سعی کردیم این بعد را در مردم بپرورانیم.
ترقی تصریح کرد: باید به عنوان ائتلاف از کسی که برایش هزینه کرده و به شورای شهر فرستادیم مطالبه کنیم، نمی‌شود از کسی غیر از این افراد مطالبه گری کرد! چرا که این افراد را ما به مردم معرفی کرده ایم بنابراین باید در صورت حضور هر یک از نامزدهای لیست ائتلاف در شورای شهر در راستای نیازهای مردم از آنها مطالبه گری کنیم.
سخنگوی ائتلاف وحدت نیروهای انقلابی مشهد گفت: نمی‌توان یقه فردی که در چند لیست دیگر وجود دارد را گرفت و مطالبه‌گری از او انجام داد، از این رو کمیته مطالبه‌گری و رساندن مطالبه از مردم به اعضای شورا ایجاد کردیم.
وی افزود: یک برنامه چهار ساله بر اساس آسیب‌شناسی از عملکرد پنج شورا برای مدیریت شهر ریخته شده است و این برنامه که چند بار به متخصصان داده شده باید در اولین جلسه شورا به تصویب برسد و ما هم طبق این برنامه نظارت می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تا به حال از اصلاح‌طلبان سوالی کرده‌اید!؟ این همه کار در شهر انجام شده است آیا تا به حال سوال کرده اید که شما اصلاح‌طلبان چه کرده‌اید؟ ما نمی‌گوییم همه افراد انقلابی شهر در این لیست هستند و حق وتو داشتن هیأت مؤسس را کلمه صحیحی نمی‌بینم، ائتلاف برنامه دارد و طبق برنامه عمل می‌کند.
ترقی در خصوص انتخاب لیست در ائتلاف وحدت نیروهای انقلاب اسلامی اظهارداشت: احزاب از بین خودشان ۸ نماینده انتخاب می‌کنند تا در شورای مرکزی حضور پیدا کنند و زمانی که به مجمع تبدیل شود آن‌ها به عنوان عضو حضور پیدا می‌کنند، متخصصان و معتمدین محل هم همان‌گونه است.

وی گفت: البته ما برای تمام این افراد ۱۱ شاخصه مانند انقلابی بودن، التزام به اسلام و روحیه کار جمعی داشتن در نظر گرفته‌ایم که هیأت مؤسس آنها بررسی می‌کند.
در شورای شهر با رقم بالایی حدود ۲۰۰ نفر از کاندیداها رو به رو هستیم که وارد سایت ائتلاف شدند؛ ۶ کمیته برای بررسی شاخص‌ها مانند کمیته‌های فردی و داوری که به اعتراضات رسیدگی می‌کند ایجاد کردیم، کمیته فردی و داوری به ترتیب ۳۰ و پنج عضو دارد و ۱۲۰ نفر به کمیته تطبیق معرفی شدند.
سخنگوی ائتلاف وحدت نیروهای انقلابی مشهد عنوان کرد: شاخص‌ها را هیأت مؤسس به صورت پیش‌نویس تنظیم و برای اصلاح به کمیته‌های تخصصی فرستادیم، در کمیته‌های فردی به دلیل اینکه تفاوت دیدگاه وجود دارد، فرد در کمیته تطبیق حضور پیدا کرده و مجدد مورد ارزیابی قرار گرفت؛ اعضای کمیته تطبیق از هشت متخصص و ٩ نفر پیشنهادی از ۴٣ نفر هستند.

وی افزود: نمرات با ذکر فرد داور به معترضان داده می‌شود و اگر فرد در نمره‌دهی داور سوء نیتی ببیند، داور به کمیته تطبیق دعوت شده و دلایل خود را بیان می‌کند از آنجایی که دوز سیاسی افراد در این مرحله باید کمتر باشد، ضریب فرد متخصص ۲ و باقی ضریبشان یک است.
ترقی یادآور شد: در مجمع عمومی به هر فرد بنا به صلاح دید اجازه داده‌ایم تعدادی مشخص از افراد هم‌فکر خود را به مجمع بیاورد؛ برای مثال متخصصان ۲۰ نفر و تعداد نهایی این مجمع ۲۸۰ نفر است که از هر صنفی مانند ورزشکاران و فرهنگیان در این مجمع حضور دارند.

وی بیان داشت: شورای مرکزی، لیست ۴۵ نفره را به ۳۰ نفر تقلیل داده که آن ۳۰ نفر وارد مجمع عمومی می‌شوند، مجمع پس از بررسی، تلاش می‌کند همه اعضای کمیسیون‌ها در لیست حضور داشته باشند.
وی در خصوص امتیازات در نظر گرفته شده ائتلاف وحدت برای افرادی که به نفع لیست کنار می‌روند، متذکر شد: اولین امتیازی که به آن‌ها می‌دهیم حق انتخاب و رأی برای حضور افراد در لیست بوده و همچنین به عنوان مشاور، از طرح‌ها و خلاقیت‌های آن‌ها استفاده می‌کنیم.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.