10
رئیس سازمان نظام‌پزشکی مشهد:

کرونا مانند دودی از آتشی خاموش‌شده است

  • کد خبر : 3411
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کرونا مانند دودی از آتشی خاموش‌شده است
رئیس سازمان نظام‌پزشکی مشهد گفت: کرونا دودی‌ست از آتشی خاموش‌شده که اگر رها شود منجر به فاجعه‌ای بزرگتر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، نشست خبری سازمان نظام‌پزشکی مشهد در محل این سازمان برگزار شد.

دکتر علیرضا صداقت، در ابتدای جلسه گفت: مهمترین آرزوی فرد این است که بتواند خدمتگذار مردم باشد و ما هم شاکریم که خدمتگذار این مردم قدرشناس بوده‌ایم.

وی در ارتباط با آزمایشات  سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون، گفت: کرونا در کل تا به الان ۱۳ جهش عمده داشته و ویروس جدید موسوم به اُمیکرون، یک تا دو هفته زمان لازم دارد تا تاثیر آزمایشاتش مستند شود و تا قبل از این زمان نمی‌توان به نتیجه قطعی در این زمینه دست یافت.

رئیس سازمان نظام‌پزشکی مشهد در ارتباط با واکسیناسیون افزاد واجد شرایط واکسن کرونا گفت: بالای ۹ میلیون نفر از جمعیت جامعه واکسن کرونا را نزده‎‌اند و این بسیار نگان‌کننده است و باید اطلاع‌رسانی دقیق و خوبی از کاربردی بودن تزریق واکسن در جامعه صورت بگیرد.

وی در ادامه گفت: برای تربیت پزشک هزینه زیادی بر دوش خانواده، نظام آموزشی و پزشکی بوده و این مهاجرت پزشکان، تمام این هزینه‌ها را از بین برده و جای نگرانی بسیاری وجود دارد.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های حل این مسئله، تغییر سیاست‌هایی است که منجر به مهاجرت پزشکان جوان و یا حتی میان‌سال شده است.

صداقت افزود: پزشکان و درمان‌گران ما سالهای سال است که مدافعان سلامت این جامعه و مردم هستند و این عنوان خیلی دیر به پزشکان اطلاق شده و بسیار خوشحال هستیم که زحمات این قشر زحمت‌کش از جامعه دیده شده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.