6
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

۸۶ درصد زنان باسوادند

  • کد خبر : 6046
  • ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
۸۶ درصد زنان باسوادند
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: میزان باسوادی زنان بعد از انقلاب به بیش از ۸۶ درصد رسیده است.

به گزارش شرق‌نگار، سیدجمال وزیری در جمع خبرنگاران گفت: دبیرخانه سواد ۱۲ گانه در استان تشکیل شده که این موارد از میان ۴۰ نوع سواد شناخته شده در جهان انتخاب شده است، و در صورت موفقیت این طرح به دیگر استان های کشور نیز تسری خواهد یافت.

وی گفت: یونسکو ۴ نوع تعریف درباره سواد دارد که اولین آن خواندن و نوشتن است و تعریفی که امروز می‌کند آن بوده که سواد باعث تغییر در زندگی شود و ما هم تعریف جدیدی در حوزه باسوادی و بی‌سوادی داریم که بر اساس روش اسلامی و  ایرانی خودمان تعریف خواهیم کرد.

وی افزود: طرح‌‌‌‌های مهارتی را اجرا خواهیم کرد و در این راستا ۱۳ طرح نیز برنامه‌ریزی شده است و در سال گذشته هم ۲۷ هزار نفر را در دوره خواندن و نوشتن اجرا کردیم.

وزیری در ادامه گفت: درصد قبولی در دوره خواندن و نوشتن ۶۳ درصد بوده که نشان از دقت فراوان در امر آموزش دارد و این در حالی است که فرآیند آموزش، نظامند، پیچیده و زمان‌بر است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: سوادآموزی از دغدغه‌های مهم جهانی است و ما وضعیت سواد شهروندان ایرانی و نیز اتباع خارجی مقیم را به‌صورت دو مقوله مهم و جداگانه مورد توجه قرار خواهیم داد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز، افزود: در سند تحول آموزش و پرورش و سند تحول دولت تمام دستگاه‌ها در قبال آموزش و پرورش مسئولند و در سطح کلان نیز اگر به آموزش و پرورش توجه شود، آینده جامعه دلنشین، مطلوب و ایده‌آل خواهد بود و اگر توجه نشود آینده درخشان سرزمین خدشه‌دار خواهد شد.

وی گفت: نهضت سوادآموزی بخش مهم آموزش و پرورش است و تلاش‌ها و فعالیت‌‌‌‌های خوبی در معاونت سوادآموزی خراسان رضوی صورت گرفته است به‌طوری که رتبه‌‌‌‌های یک یا دو کشوری را کسب کرده‌ایم.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=6046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.