12
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

رانت و سود در واردات کالاهاست و نه تولید در کشور

  • کد خبر : 1281
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
رانت و سود در واردات کالاهاست و نه تولید در کشور
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی می‌گوید سود، رانت و مسائلی از این دست در واردات کالاها و محصولات به کشور موثر بوده و با وجود این مسائل نمی‌توان به تولید در کشور امیدوار بود.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، حسن حسینی در نشست خبری خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی که در خانه صنعت، معدن و تجارت برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته سه مشکل اساسی را داشتیم که اولین مشکل ما کرونا و درگیری با این مسئله بود و بیشترین آسیب رو در بحث کرونا داشتیم.

وی افزود: مشکل دوم تحریم‌های یک‌جانبه علیه ما بود که به مشکل اساسی خوردیم و فشار زیادی را متوجه ما کرد و مشکل سوم هم در بی‌درایتی بخشی از مدیرانی که در کشور تصمیم‌گیری می‌کنند بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌هایی که در جامعه وجود دارد بحث مشکلات معیشتی کارگران هست، به طوری که نیمی از جمعیت کشور زیر خط فقر ( زیر ۱۰ میلیون تومان است) هستند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در رابطه با بحث مشکل تهیه روغن گفت: تا زمانی که اختیارات ما در این زمینه کم و وظیفه اجرایی نداشته و حتی اجازه ورود ما را به این قضیه نمی‌دهند بنابراین ما هم نمی‌توانیم کار جدی را صورت دهیم.

حسن حسینی گفت: بیشترین انتظار جامعه از رسانه‌ها صداقت است و خانه صنعت، معدن و تجارت را گره‌گشای خیلی از مشکلات صنعت، معدنی و تجاری فعالان اقتصادی دانست که تعامل بسیار خوبی را با مدیران ارشد استانی و فعالان اقتصادی و نمایندگان دارد.

وی بیان داشت: یکی از مواردی که می‌تواند به توسعه کشور کمک کند ارتباط صنعت و دانشگاه‌هاست، به‌طوری که سیستم نظام آموزشی ما در هیچ زمانی این همکاری گسترده را ندیده بود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.