5
رئیس مرکز وکلای دادگستری خراسان رضوی عنوان کرد:

پیگیری ۱۸۰ هزار تماس حقوقی رایگان

  • کد خبر : 4803
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
پیگیری ۱۸۰ هزار تماس حقوقی رایگان
رئیس مرکز وکلای دادگستری خراسان رضوی گفت: سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار تماس حقوقی رایگان توسط وکلای قوه قضائیه خراسان رضوی پیگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، حمیدرضا آفرین در نشست خبری این مرکز با بیان اینکه از جمله خدمات مرکز وکلای دادگستری خراسان رضوی ارائه خدمات وکالت تسخیری است، ادامه داد: در بسیاری از پرونده‌ها قانون مقرر کرده استخدام وکیل برای اصحاب دعوا اجباری است. برای تعیین وکیل تسخیری دستگاه قضایی در مکاتبه با مرکز وکلای قوه قضائیه استان آنان را معرفی می‌کند.

وی افزود: طرح هر خبرنگار یک وکیل را ارائه می‌دیم و خبرنگاران عزیز می‌توانند از کمک‌های ویژه مرکز وکلای خراسان رضوی استفاده کنند از آنحایی که خبرنگاری دفاع از مردم است، پیشنهاد ما تعیین یک تیم تخصصی حقوقی برای حمایت از خبرنگاران است؛ لذا طرح هرخبرنگار یک وکیل برای ارائه این خدمات به خبرنگاران پیشنهاد می‌شود.

رئیس مرکز وکلای دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: همچنین اگر کسی واجد شرایط استخدام وکیل معاضدتی و رایگان نباشد اما به هر دلیلی استطاعت کمی داشته باشد، برای او نیز وکیل معرفی می‌شود تا با دریافت حق‌الوکاله پایین و کمتر از تعرفه به پرونده وی رسیدگی شود.

آفرین افزود: از ابتدای امثال بیش از ۱۸ هزار تماس حقوقی رایگان توسط وکلای قوه قضائیه خراسان رضوی پیگیری شده است و خراسان رضوی نیز بعد از تهران بیشترین تعداد مشاوره رایگان را از طریق سامانه ۱۲۹ به شهروندان داشته است.

وی در ادامه گفت: این آمار در کل سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار مورد بوده که در سطح کشور بی‌نظیر به حساب می‌آید و خراسان رضوی در این زمینه حائز رتبه است.

وی گفت: دغدغه اصلی مرکز وکلا معرفی وکیلی است که بتواند از حقوق قابل دفاع مردم پاسداری کند، عنوان کرد: کانون وکلا در سراسر کشور دادسرای انتظامی دارد و اگر وکلا مرتکب تخلفی شوند، در دادسرای انتظامی به آن تخلفات رسیدگی می‌شود. شکایت شهروندان از وکلا به صورت الکترونیکی ثبت و رسیدگی خواهد شد.

رئیس مرکز وکلای دادگستری خراسان رضوی در ادامه افزود: در سال جاری بیش از ۱۰۴ هزار مشاوره رایگان داشته‌ایم که بخشی از این از طریق سامانه ۱۲۹ بوده است.

علی ادبی، مسئول کمیسیون آموزش و کارآموزی مرکز وکلای دادگستری خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست، گفت: مشهد تنها شهری است که در حاشیه آن ۱۲ پایگاه خدماتی حقوقی رایگان راه‌اندازی  شده و توسط کانون وکلای استان مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به ارائه مشاوره‌های حقوقی در فضای مجازی اظهار کرد: بر این موضوع نظارت و بازرسی اعمال می‌شود. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که هر کس می‌تواند یک صفحه برای ارائه خدمات مشاوره‌ای حقوقی در فضای مجازی راه‌اندازی کند. توصیه ما به مردم این است که آن دسته از کسانی را که وکیل نیستند شناسایی کرده و از آنان مشاوره دریافت نکنند. توصیه کانون دریافت مشاوره حضوری است.

مسئول کمیسیون آموزش و کارآموزی مرکز وکلای دادگستری خراسان رضوی بیان کرد، داد: البته اگر شهروندان پیش از اقامه دعوا از خدمات حقوقی استفاده کنند، این موضوع برای آنان زمان و هزینه کمتر و نتیجه بهتری می‌تواند در بر داشته باشد. برای این منظور لازم است فرهنگ مراجعه مردم به خدمات وکالتی قبل از طرح دعوا نهادینه شود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.