20

دیدار هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد با مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی

  • کد خبر : 835
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
دیدار هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد با مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد به همراه تنی چند از اعضاء هیات مدیره این سازمان با مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، دکتر علی بیرجندی نژاد در دیدار با مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: بسیاری از هزینه‌های پنهان در حوزه ارائه خدمات پزشکی وجود داشته که در موضوع مالیات به آن توجهی نمی شود که از جمله آنها می‌توان به هزینه هایی همچون هزینه عمر صرف شده، هزینه بازآموزی‌های مداوم، هزینه‌های مطب‌داری و غیره اشاره کرد.

وی بیان داشت: از یک سو تعرفه‌های پزشکی که به صورت دستوری به جامعه پزشکی تحمیل می‌شود و هیچ همخوانی با تورم و سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نداشته و از سوی دیگر هزینه‌های ملموس بسیاری وجود دارد که در اخذ مالیات به آن‌ها نیز توجه نمی‌شود.

وی عنوان داشت به‌عنوان مثال دستگاه اکو ۱۲۰ میلیونی به بیش از یک و نیم میلیارد تومانی افزایش قیمت پیدا کرده است و این هزینه‌ها در شرایطی اتفاق می‌افتد که عمر مفید این دستگاه‌ها نیز ۵ سال است.

بیرجندی‌نژاد به موضوع عدم اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمت گیرنده اشاره کرد و گفت: در بسیاری از مشاغل، مالیات بر ارزش افزوده بر روی هزینه خدمات از خدمت گیرنده یا مصرف‌کننده نهایی دریافت می‌شود اما در حرفه پزشکی این اتفاق نمی‌افتد و مالیات دریافتی از پزشکان از درآمد ناخالصی دریافت می شود و روز به روز نیز در حال کاهش می‌باشد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی نیز در این دیدار ضمن تشکر از زحمات جامعه پزشکی به ویژه در شرایط همه‌گیری کرونا گفت: سازمان مالیاتی کشور شرایط ویژه کادر بهداشت و درمان را درک می‌کند در استان نیز، ما مبنا را ثبت اظهارنامه مالیاتی قرار داده‌ایم و وارد بحث رسیدگی نمی‌شویم.

وی افزود: در خصوص هزینه عمر صرف شده و استهلاک تجهیزات نیز قانون‌گذار باید وارد میدان شده و خلاء قانونی را برطرف‌ سازد.

احمدرضا مدبرنیا، با اشاره به اینکه اتخاذ تصمیمات مرتبط با معافیت مالیاتی در دستور کار نیست؛ گفت: اخذ مالیات باید به سمتی حرکت کند که همه‌ی گروه‌های شغلی را در بر بگیرد و قانون یکدست شود تا به دنبال آن رونق اقتصادی نیز حاصل شود. لذا هموار ساختن مسیر رشد صنعت گردشگری سلامت باید به طریق دیگری پیگیری شود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.