19
دبیر کل جامعه اسلامی مدیران کشور عنوان کرد:

بگذاریم مردم سیاست‌های خودشان را اجرا کنند

  • کد خبر : 1647
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
بگذاریم مردم سیاست‌های خودشان را اجرا کنند
دبیر کل جامعه اسلامی مدیران کشور با اشاره به تحول در ساختارهای اجرایی کشور گفت: این موضوع باید در ساختار وزارت‌خانه‌ها اتفاق افتد و اگر تحولی در ساختار سیاست‌های اقتصادی صورت نگیرد معظلات اجتماعی دوچندان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، محمد ناظمی اردکانی در اولین نشست خبری جامعه اسلامی مدیران خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های تهیه شده توسط این نهاد گفت: تدوین این برنامه در سال ۹۹ شروع و به کمک جمعی از متخصصین و مجربین دستگاه‌های مختلف انجام شده است.
وی اضافه کرد: این برنامه شامل ۲۲ کارگروه تخصصی که شامل ۴۰ نفر از افراد مجرب و نخبه بوده تشکیل شده و برای هر گروه، کارگروه نیز در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: با اجرای برنامه فوق می‌توان به جهش در جهت پیشرفت کشور امیدوار بود.
ناظمی اردکانی گفت: متن برنامه در ۴۰ صفحه و شامل عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره بوده و ۳۰ راهکار برای اجرای برنامه و همچنین ویژه‌گی‌های تیمی که از نظر مقام معظم رهبری می‌توانند این برنامه را اجرا کرده نیز در نظر گرفته شده است.
دبیر کل جامعه اسلامی مدیران کشور گفت: نباید در کار مردم دخالت اجرایی داشته باشیم تا آنها بتوانند سیاست‌های خودشان را اجرا کنند.
وی افزود: اجازه دهیم فضای کسب‌وکار در اختیار مردم قرار بگیرد و سیاست‌هایی در برنامه‌های دولت گنجانده شود که مردم بتوانند به موفقیت‌های مالی برسند.
ایشان بیان داشت: سیستم بانکی سیستمی فسادانگیز بوده و تجربه بانکداری جهانی نشان‌دهنده آن است که نیازی به این‌همه بانک با عناوین مختلف وجود ندارد.
وی اضافه کرد: در فضای کسب‌وکار ۱۰ شاخص مهم وجود داشته که ما در اکثر این شاخص‌ها رتبه‌های پایینی را در سطح جهان در اختیار داشته‌ایم.
ناظمی اردکانی گفت: نکته دیگری که برای برون رفت شرایط موجود مهم بوده بحث مدیریت در دستگاه دولت و به‌خصوص مدیریت علمی می‌باشد.
وی با اشاره بخ راه‌کارهایی در جهت سهولت و ترغیب جوانان به ازدواج عنوان کرد: راهکار ما در بحث زوج‌های جوان این است که مسکن‌هایی را تهیه و به مدت ۴سال به آنها واگذار کنیم، به این صورت که هر ساله ۱۵۰ هزار خانه را در  طول چهار سال می‌توان تهیه کرده و در اختیار آن‌ها قرار داد تا از تجزیه خانواده در سال‌های اول تشکیل زندگی مشترک جلوگیری شود.
وی چالش عمده در عرصه سیاست خارجی را وا دادگی دولت‌مردان دانسته و گفت: در مذاکرات هسته‌ای ضررهای زیادی را متحمل شدیم و باید به نسخه‌ای که مقام رهبری در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در اختیار ما قرار دادند عمل کنیم.

در ادامه دکتر قاسمی عضو ارشد مؤتلفه اسلامی با اشاره به‌اینکه وظیفه ما در موقعیت حساس کنونی این هست که با حمایت از نیروهای مدافع نظام و انقلاب و با کمترین هزینه به سمت گام دوم انقلاب راهنمایی کنیم.
وی ادامه داد: ما برای رسیدن به موقعیت ممتاز منطقه‌ای و جهانی زمان زیادی نداشته و باید دست به‌کار شویم، زیرا رقیب سرسخت و کاربلدی داریم و این نکته را باید خاطرنشان کرد که به‌هیچ عنوان از پیش برنده نخواهیم بود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.