به گزارش پایگاه شرقنگار، کیانوش کیامرز مدیر عامل قطار شهری شهرداری مشهد، گفت: در موضوعات دیگری به غیر از خرید ریل که نیاز به تأمین فلز و آهنآلات داریم از تولیدات ذوبآهن اصفهان استفاده خواهد شد.
وی ضمن اشاره به مذاکرات انجام شده با یک تولیدکننده داخلی برای تأمین سیگنالینگ موردنیاز خط سه، اظهار کرد: امیدواریم با به نتیجه رسیدن این گفتوگوها ظرف چند ماه آینده شاهد انعقاد قرارداد تأمین سیگنالینگ خط سه باشیم.
مدیرعامل قطار شهری شهرداری مشهد پس از امضای قرارداد تولید ریل ملی، گفت: شهرداری مشهد در راستای حمایت از تولید ملی، پیشگام خرید ریل برای خطوط مترو از جمله فاز یک خط سه شده است تا در کنار حمایت از تولید ملی، وابسته خرید ریل از کشورهای دیگر نباشیم.
وی اضافه کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در حوزه توسعه خطوط مترو شاهد آن بودیم تولید ریل”ملی” توسط ذوبآهن اصفهان است که پس از دو سال تلاش موفق به تولید ریل برای مترو شدهاند.
مدیرعامل قطار شهری شهرداری مشهد بیان کرد: طبق توافقات انجام شده ذوبآهن اصفهان در بهمنماه، ۲۴ کیلومتر از ریل موردنیاز فاز یک خط سه را تحویل شهردای مشهد خواهد داد.
مدیرعامل قطار شهری شهرداری مشهد، تأکید کرد: در حال حاضر ساخت هر کیلومتر مترو حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و با توجه به این هزینه سنگین اگر دولت به این موضوع ورود پیدا نکند نمیتوانیم ادامه خطوط مترو را اجرا کنیم.