7

برگزاری جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

  • کد خبر : 4834
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
برگزاری جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی
جلسه شورای معاونین، مدیران کل دستگاه‌های وابسته و مدیران سازمان با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  در این جلسه اظهار داشت: تنها نسخه ای که میتواند انقلاب ما را به  آرمانها و قله های رفیع خود برساند سیاستهای اقتصاد مقاومتی است و راه پیمودن آن گام دوم انقلاب است.
غلامرضا قنبری افزود: ما از گام اول گذشتیم یعنی مرحله ای که شما و خیلی از جهاد گران گذشته در رسیدن به آن تلاش کرده و زحمت کشیدند و ما را ازنیاز های اولیه خودکفا کردند .
وی گفت: اما مشکلات و مسایلی وجود ، امروز تمام ظرفیتهای اسمی ما از مصرف جامعه جلوزده است ولی سرانه تولید ما از سرانه مصرف کمتر بوده و امروزه خیلی از کارگاهها و مزارع ما با ظرفیتهای ۲۵ و ۳۰ و یا۵۰ درصد تولید کار می کند.
وی ادامه داد: در خراسان رضوی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی وجود دارد که از حدود ۱ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار آن بهره برداری می شود و کمتر از ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت کشاورزی  ما متناسب با استاندارد های روز دنیا است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: فعالیتهای کار آفرینی موفق بر ۴ اصل  اساس تامین سرمایه ، طرح خوب و آینده نگر ، نیروی کار ارزان و تجربه و تخصص و شبکه هایی است که می تواند باعث موفقیت این مجموعه شود .
غلامرضا قنبری اظهار داشت: بخش کشاورزی با یک سیستم اداره می شود ، ما آن ۴ اصل راداریم ولی  آن سیستم  را نداریم و برای استقرار سیستم باید نرم افزارهایی داشته باشیم که بخش کشاورزی رامدیریت کند ، ما در بخش سخت افزارها جلو و در حوزه نرم افزاری بسیار پایین هستیم.
وی اضافه نمود: ارزش بخش افزوده کشاورزی به گفته کار شناسان به ۱۵ درصد رسیده است یعنی سرمایه گذاری در این بخش به صرفه نیست .
وی گفت: مادر حوزه بازار نمی توانیم در داخل کشور متوقف شویم و باید سهم خود را در بازارها و تجارت جهانی ارتقاء دهیم که این نیاز دارد به بخشی از توانمندیها برسیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: مشکل خرده مالکی مسئله مهمی در بخش کشاورزی است که اگر فکری به حال آن نشود نابود می گردد، ما برای رسیدن به کشت یکپارچه در کشاورزی راه سختی در پیش داریم.
غلامرضا قنبری افزود: باید از بخش خصوصی کمک بگیریم  چون منابع ، تجربه ، علم و تجارت و هر چه میخواهیم ، بخش خصوصی آن را دارد ، مردم اگر پای کار بیایند سرعت پیشرفتمان چند برابر می شود.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه گفت: در سال ۹۱ مقام معظم رهبری سیاستهای بخش کشاورزی را ابلاغ کردند و الان ما فاصله زیادی با آن سیاستها داریم .
حجت الاسلام ربانی افزود: درآن وقتی که امنیت غذایی مطرح و تاکید شد که می بایست قدمهای بلند تری بر داریم ، شاید ضرورتها اینقدر نبود، امروز اگر پول هم داشته باشید نمی توانید در دنیا گندم بخرید.
وی اظهار داشت: امنیت غذایی به مثابه امنیت نظامی و بالاتر از آن است ، اگر همه تجهیزات را داشته باشیم و غذا نباشد این زیرساخت طوری می شود که از درون دچار مشکل می شویم.
وی بیان نمود: اگر دیروز افسرانی در بعد نظامی عهده دار امنیت بودند امروز شما عزیزان در جهاد کشاورزی افسرانی هستید که زحمت می کشید تا آینده امنیت غذایی کشور به دست شما رقم بخورد.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تاکید نمود : ما باید اقتدار غذایی داشته باشیم که فراتر از امنیت غذایی  است بطوریکه از صادر کنندگان مواد غذایی باشیم که این امر مهم بر دوش شما عزیزان است و نظر به اهمیت آن باید الزاماتش را بپذیریم و در باره این الزامات فکرو تلاش کرده و به آن عمل کنیم.
حجت الاسلام ربانی عنوان نمود: یکی از مشکلات ما  در سالهای اخیر اینست که یک سند راهبردی در حوز کشاورزی یا امنیت غذایی نداریم ، ما وضعیت موجود را تحلیل نکردیم ،باید بدانیم نقاط ضعف، قوت ، فرصتها و امتیازات نسبی مان کجاست  ما بدنبال سندی هستیم که عالمانه این را به ما بگوید تا در ۵ سال آینده وضعیت مطلوبمان روشن شود .
وی خاطر نشان نمود : اگر در نظام اداری مان تحول ایجاد نکنیم  مسئولیت سنگین استقلال غذایی ایران را نمی توانیم انجام دهیم باید در رفتارهایمان تحول ایجاد کنیم و حرمت افراد زیر مجموعه را رعایت کنیم و در تعامل با همکاران و زیر دستان اصول انسانی را رعایت کنیم.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.