15
دبیر علمی جشنواره ملی فانوس:

اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فانوس در مشهد

  • کد خبر : 1875
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶
اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فانوس در مشهد
دبیر علمی جشنواره ملی فانوس گفت: جشنواره ملی فانوس امسال در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود و در مرحله کشوری اختتامیه آن در مشهد به میزبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، مصطفی محدثی خراسانی در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: دفاع مقدس منظومه ای از معرفت ها و تجارب ارزرشمند برای زیست متعالی است و بهترین ابزار برای انتقال، تثبیت و ماندگاری این آموزه ها زبان هنر می باشد.
دبیر علمی جشنواره ملی فانوس هدف کلی جشنواره ملی فانوس را استفاده هر چه بیشتر زبان هنر در خدمت مفاهیم دفاع مقدس دانست و افزود: زبان هنر در مفاهیم دفاع مقدس، برای قرن ها می تواند پشتوانه ملت ما و موجب انتقال فرهنگ دفاع مقدس برای نسلهای آینده باشد.
وی با بیان اینکه ۵ سال گذشته اولین جشنواره ملی فانوس برگزار شد و در سال جاری پنجمین دوره این جشنواره را با کمی تفاوت برگزار خواهیم کرد، گفت: در سال های گذشته استان ها تمام آثار تولیدی خود را برای شرکت در جشنواره ملی فانوس به تهران ارسال می کردند، در آنجا داوری و برگزیدگان معرفی می شدند، اما امسال جشنواره ملی فانوس به صورت دو مرحله ای برگزار می شود.
محدثی خراسانی اظهار داشت: در مرحله اول استان ها آثار تولیدی داخل استان را داوری و جشنواره استانی برگزاری می کنند و در ادامه برترین های استان را به تهران معرفی می کنند.
وی تصریح کرد: با معرفی منتخبان به تهران، مرحله نهایی داوری ها با استفاده از داوران مجرب انجام می شود و افراد برگزیده انتخاب و در مراسم اختتامیه ای که آذر ماه به میزبانی اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار می شود، تقدیر به عمل می آید.
دبیر علمی جشنواره ملی فانوس افزود: این جشنواره بین ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سراسر کشور برگزار می شود و آثار هنری تولید شده در طی سال، توسط استان ها در این جشنواره با هم به رقابت می پردازند.
وی رشته های هنری جشنواره ملی فانوس را هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، تلویزیونی و سینمایی، موسیقی، سرود و تولیدات رادیویی مثل نمایش رادیویی و پادکست عنوان کرد و گفت: ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در استان ها تا ۱۵ شهریور فرصت دارند، جشنواره استانی را برگزار و منتخبین را به تهران معرفی کنند.
محدثی خراسانی در خصوص برگزاری حضوری یا مجازی اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فانوس بیان کرد: بستگی به شرایط کرونا این جشنواره برگزار خواهد شد و ما در هر دو صورت حضوری و مجازی آمادگی لازم برای برگزاری اختتامیه جشنواره را داریم.
وی با بیان اینکه داوران مرحله کشوری برجسته ترین و شاخص ترین افراد در هر زمینه ای هستند؛ گفت: داوران در هر رشته رتبه های اول تا سوم و افرادی برای تقدیر را معرفی خواهند کرد.
دبیر علمی جشنواره ملی فانوس بیان کرد: مراسم اختتامیه با حضور همه منتخبین و مدیران هنری تمام استانها در مشهد برگزار و از برگزیدگان و مدیران هنری استان ها تجلیل به عمل خواهد آمد و آثار برگزیدگان در سطح کشور منتشر خواهد شد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.