15
در گفتگو با مدیر سینما برفی مشهد مطرح شد:

برگزاری جشنواره‌ها به معرفی سالن‌های سینمایی کمک خواهد کرد

  • کد خبر : 3821
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰:۰۸
برگزاری جشنواره‌ها به معرفی سالن‌های سینمایی کمک خواهد کرد
یکی از مدیران مجموعه‌های سینمایی مشهد گفت: برگزاری رویدادها و جشنواره‌های هنری به معرفی سالن‌های سینما کمک فراوانی خواهد کرد.

شرق‌نگار: تمامی آثار هنری دارای وجوه مشترکی با یکدیگر هستند که زمینه ساز شکل‌گیری هنرهای هفتگانه شده است.

در میان هنرهای هفت‌گانه، سینما که در اصل واژه ای یونانی به معنای حرکت، و در اصطلاح، هنر و فنی است که به کمک یک سری تصاویر متحرک ، پیامی را به مخاطب خود که همان تماشا گر است منتقل خواهد کرد.
سالن‌های سینما در گذشته معمولاً دارای یک سالن نمایش بوده‌اند اما با پیشرفت تکنولوژی و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از دهه ۲۰۱۰ میلادی با چند سالن نمایش ساخته شده که به آن‌ها پردیس سینمایی گفته می‌شود.
نمایش فیلم در ایران از ۱۲۷۹ش در دربار مظفرالدین‌شاه آغاز شد.
سالن‌های سینما یکی پس از دیگری در تهران و در شهرهای بزرگ ساخته ‌‌شدند و ۱۲ سال از روزی که «میرزا ابراهیم‌خان صحاف‌باشی» نخستین سینمای ایران را در تهران دایر کرد، گذشته بود که مشهد با پرده جادو آشنا شد.
یکی از مدیران سالن‌های سینمایی در مشهد با ابراز خرسندی از برگزاری خوب و با کیفیت و قدرت جشنواره های مختلف سینمایی، به‌ویژه جشنواره فیلم فجر مشهد به خبرنگار ما گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف سینمایی موجب استفاده هر چه بیشتر و بهتر از ظرفیت‌های هنری و به‌خصوص سینمایی شهر هنرپروری مثل مشهد خواهد شد.
وی گفت: به‌عنوان مثال، در جشنواره فجر امثال که با همکاری شهرداری مشهد و اداره کل ارشاد خراسان برگزار شد، شاهد برگزاری بسیار منظم این جشنواره و استقبال علاقه‌مندان از این هنر ارزشمند بودیم.
وی در ارتباط با کیفیت فیلم‌های جشنواره نیز، افزود: کیفیت تعدادی از فیلم‌ها به نسبت خوب بود و همین مسئله باعث بالاتر رفتن سطح جشنواره در این دوره شده بود.
مدیر سینما برفی افزود: استقبال علاقه‌مندان به حدی بود که تمامی ظرفیت سالن‌های سینما برفی مشهد، علی‌رغم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین سالن اصلی مجموعه که دارای ۲۰۰ نفر ظرفیت است کاملا پر بود و تماشاگران و دوستداران سینما استقبال خوبی از جشنواره در این دوره کردند.
وی ضمن تشکر از مسئولین برگزاری جشنواره فجر مشهد، گفت: استقبال از فیلم‌ها نشان‌دهنده توجه هرچه بیشتر مسئولین به سالن‌های سینمایی بوده و خاطرنشان کرد که در آینده شاهد رونق این صنعت در شهر مشهد خواهیم بود.
لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.