3
مسئول کمیته اسکان و تعذیه ستاد هماهنگی اربعین حسینی خراسان رضوی:

ثبت‌نام قطعی ۹۰ موکب برای پذیرایی از زائران حسینی در راهپیمایی بزرگ اربعین

  • کد خبر : 4487
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
ثبت‌نام قطعی ۹۰ موکب برای پذیرایی از زائران حسینی در راهپیمایی بزرگ اربعین
مسئول کمیته اسکان و تعذیه ستاد هماهنگی اربعین حسینی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۹۰ موکب توسط این استان برای پذیرایی زائران حسینی در راهپیمایی بزرگ اربعین ثبت نام قطعی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، اکبر پارسا در حاشیه همایش مسئولان مواکب اربعین حسینی(ع) ستاد هماهنگی اربعین استان، گفت: پس از ۲ سال فراق از اربعین به خاطر شیوع ویروس کرونا و محدودیتهای ناشی از آن امسال پیش بینی می شود حضور مردم گسترده باشد و مراسم متفاوتی نسبت به سال گذشته برگزار شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بین ۳.۵ تا پنج میلیون زائر اربعین امسال از کشور ایران به صورت پیاده مسیر نجف تا کربلا را طی کنند که بین هفت تا هشت درصد آنها از خراسان رضوی هستند.

مسئول کمیته اسکان و تعذیه ستاد هماهنگی اربعین حسینی خراسان رضوی گفت: با توجه به این که بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تشرف به زیارت اربعین حسینی منوط به ثبت نام در سامانه سماح (ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه) است صرفا افراد مشمول اعلامی و ثبت نامی در این سفر امکان حضور دارند.

پارسا با بیان این که امکان افزایش تعداد موکبها با توجه به ثبت نام زائران متقاضی وجود دارد افزود: تا این لحظه استقرار ۳۴ موکب در کربلای معلا، ۱۵ موکب در کاظمین، ۲۰ موکب در مسیر نجف به کربلا،۱۲ موکب در نجف، ۶ موکب در سامرا و سه موکب در مرزها برای ارائه خدمات اسکان و تغذیه پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: نظر به گرمای هوا اولویت نخست در ارائه خدمات، اسکان مطلوب و نیز تامین آب شرب خنک و ایجاد سازه‌های جلوگیری کننده از شدت گرما برای زائران پیاده است.

وی گفت: ثبت نام از متقاضیان در سامانه موکب‌داران انجام می‌شود اما تعهد در ارائه خدمات مطلوب شرط اصلی در ورود به این حوزه خدمتی خواهد بود.

شرق‌نگار به نقل از مسئول کمیته اسکان و تعذیه ستاد هماهنگی اربعین حسینی خراسان رضوی افزود: موکبهای ارائه خدمات به زائران پیاده اربعین امسال از ۱۵ روز قبل از روز اربعین مستقر و آماده ارائه خدمت می‌شوند.

۲۹ شهریور ماه امسال روز اربعین حسینی(ع) است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.