11
با هدف افزایش تعاملات فرهنگی صورت گرفت؛

تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان و شرکت آب و فاضلاب استان

  • کد خبر : 3598
  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان و شرکت آب و فاضلاب استان
تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان و شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی با هدف افزایش تعاملات فرهنگی امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، تفاهم نامه همکاری با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و سید ابراهیم علوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی با هدف افزایش تعاملات فرهنگی امضا شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به تغییر کاربری کتابخانه های عمومی از حالت سنتی به نسل جدید، گفت: کتابخانه های عمومی امروز به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی از حالت سنتی امانت کتاب و سالن مطالعه خارج شده و وارد نسل جدیدی از ارائه خدمات کتابخانه ای شده اند. در نسل جدید کتابخانه های عمومی هر آنچه که نیاز دانشی و اطلاعاتی مراجعین است، باید از طریق مراجعه به کتابداران در کتابخانه های عمومی پاسخ دهی شود.
وی با بیان اینکه هر کتابخانه عمومی امروز مرکز اطلاعات، گفتگو، تعاملات و ارتباطات اجتماعی است، اظهار داشت: کتابداران در نسل جدید کتابخانه ها با تحصیلات تخصصی به عنوان کارشناس واقعی این امر در حال ارائه خدمت به جامعه می باشند. کتابدار به عنوان یک پزشک عمومی با تشخیص اولیه خود سعی در رفع نیازهای اطلاعاتی فرد می کند در غیر اینصورت با ارجاع به بخشهای دیگر کمک به رفع نیاز اطلاعاتی موردنظر می کند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی از کتابخانه های عمومی به عنوان مکان سوم مردم بعد از خانه و محل کار نام برد و گفت: در واقع کتابخانه های عمومی به عنوان آموزشگاه های غیررسمی و دانشگاه های مردمی مکان سومی برای پرکردن ایام فراغت و افزایش دانش و اطلاعات جامعه است.
وی تفاهم نامه های منعقد شده با سایر دستگاه های اجرایی را به منزله عقد اخوت در برگزاری برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی کتاب محور در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و عنوان کرد: بسیاری از فعالیتهای فرهنگی و برنامه های اجتماعی می توانند با فرهنگ سازی عمومی از رشد و سرعت بالاتری برخوردار شوند. به طور مثال در زمینه مصرف آب با آموزش و فرهنگسازی موثر و مفید می توان به میزان قابل توجهی از هدر رفت آب در عرصه های کشاورزی، صنعتی، خانگی … جلوگیری کرد.
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان در پایان هدف از تلاش اداره کل کتابخانه های عمومی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را کاهش آسیبهای اجتماعی، ایجاد انگیزه و افزایش امید و نشاط اجتماعی در مردم عنوان کرد.

در ادامه سید ابراهیم علوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی با بیان اینکه بزرگان دین اسلام همیشه انسان را از حرص و آز برحذر داشته اند، گفت: اما حرص انسان به کتاب از آن دسته خصوصیاتی است که برای انسان بسیار مفید و موثر است و امروز کتابخانه های عمومی این فرصت مناسب برای نسل نوجوان و جوان جامعه بوجود آورده است که این حرص و طمع خود نسبت به کتاب را به سادگی و بهترین شکل ممکن برطرف سازند.
وی افزود: انسان از چهار بعد جسم، عقل، احساس و روح تشکیل شده است و در طول عمر خود همواره سعی در ارتقاء این چهاربعد دارد. بطور قطع کتاب یکی از بهترین گزینه های برای این رشد در راه رسیدن انسان به سعادت و خوشبختی است.
سیدابراهیم علوی یکی از علل دوری مردم از کتاب را مشکلات و معضلات معیشتی دانست وگفت: جامعه امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی نیاز به فرهنگسازی در حوزه ارتقاء مهارتهای دانشی و انگیزشی با محوریت کتاب دارد و بطور قطع بدانید پیوند کتاب و انسان باعث ارتقاء سطح زندگی می شود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.