16
در راستای افزایش تعاملات فرهنگی؛

امضای تفاهم‌نامه اداره کل کتابخانه‌های خراسان رضوی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی

  • کد خبر : 2621
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰:۰۰
امضای تفاهم‌نامه اداره کل کتابخانه‌های خراسان رضوی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی
در راستای افزایش تعاملات فرهنگی فی مابین اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان امضاء شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، در راستای افزایش تعاملات فرهنگی تفاهم نامه همکاری بین حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان ، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با حمیدرضا پناه، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی امضاء شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفته دولت و مقام شهیدان باهنر و رجایی گفت: اگر چه متولی اصلی در مقوله ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور است اما برای ترویج بیشتر و موثرتر نیازمند همکاری و همیاری سایر دستگاه های اجرایی همچون اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی که متشکل از خانواده بزرگ شریف کارگری، تولیدکنندگان، فراگیران مهارتهای فنی و … می باشد، است.
وی با اشاره به تصور قدیمی جامعه از کتابخانه ها به عنوان محلی برای امانت و مطالعه کتاب، افزود: برای آشنایی بیشتر و بهتر با خدمات نوین نسل جدید کتابخانه ها باید بازدیدهای همگانی انجام شود. امروزه کتابخانه های عمومی به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی و دانشگاه های مردمی با برگزاری کارگاه های آموزشی و مهارت افزایی در راستای توانمندی سازی مخاطبین خود قسمتی از فعالیتهای اداره تعاون در بخش فنی و حرفه ای را انجام می دهند.
سبزیان گفت: هدف ما ایجاد پیشخان کتابخانه ای به عنوان محلی برای ارائه خدمات کتابخانه ای بصورت محدودتر در کارخانجات، شرکتها و … برای استفاده جامعه کارگری و کارکنان این مراکز برای اولین در استان خراسان رضوی و در سطح کشور است. برای استفاده از ظرفیت و استعداد موجود در مجموعه کتابخانه های عمومی در راستای توانمند سازی اقشار مختلف جامعه نیاز به توجه بیشتر سایر دستگاه های اجرایی بالاخص اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی است.
در ادامه حمیدرضا پناه، مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ایام محرم گفت: مخاطب عمده اداره تعاون جامعه کارگری، کارفرمایی و توان گران است. هدف ما توانمند سازی و آگاه سازی نیروهای شاغلی است که نقش اساسی و بسیار مهمی در جامعه ایفا می کنند. از جمله اقدامات انجام شده در راستای رسیدن به این هدف ارایه دستورالمعلها، منابع و برگزاری کلاسهای آموزشی با محوریتهای مرتبط با مشاغل موردنظر است.
وی در رابطه با مبحث ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: اعتقاد ما بر این است که فاصله مردم با کتاب نباید بیشتر از آنچه که امروز شاهد آن هستیم، شود چرا که این مساله نیاز جامعه است و در واقع پایه اعمال ما نتیجه دانشهایی است که بواسطه مطالعه همین کتابها بدست آمده است. هدف ما ارتقاء فرهنگ مطالعه است و قطعا این امر باعث افزایش توانمندی و بهره وری خواهد شد.
حمیدرضا پناه گفت: برای ارتقاء فرهنگ مطالعه می توانیم از قفسه ها و بسته های مطالعاتی در هتلها، فرودگاه ها، نانوایی ها و … شروع کنیم. تلاش و نهایت هدف ما از برگزاری کارگاه های آموزشی ایجاد خانه های فرهنگ است تا در آینده بتوانیم از دل این کارگاه ها نیروهای متخصص استخراج کنیم.

گفتنی است، طی تفاهم نامه فی مابین دو دستگاه مقرر شد اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان برگزاری نشست های تخصصی کتابخوان، نمایشگاه کتاب، نقد و بررسی کتاب و برگزاری مراسمات رونمایی از کتاب با حضور نویسندگان و مولفان و اقشار مختلف با همکاری اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان، ارائه امکانات کتابخانه ای به منظور ساخت برنامه های فرهنگی برای بچه های کار استان بر اساس قوانین و مقررات نهاد کتابخانه های عمومی کشور، عضویت رایگان کارگران، بازنشستگان، بیمه شدگان، توان خواهان، مددجویان، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابان در کتابخانه‌های عمومی استان ، آموزش تخصصی کتابداران کتابخانه های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، معرفی کتب نویسندگان بومی شاغل در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به کمیته بررسی منابع و درصورت تایید خرید و توزیع مطابق با قوانین نهاد در کتابخانه های عمومی استان، تامین نیازهای اطلاعاتی و مستندات آموزشی و ترویجی با موضوع کتاب، ارسال اقلام تبلیغی، ترویجی و فرهنگی از اداره کل کتابخانه های عمومی استان اعم از فایل پوس…

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.