6
در راستای افزایش تعاملات فرهنگی انجام شد؛

تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه عمومی خراسان رضوی و موسسه فرهنگی و هنری خانه تاریخ مشهد

  • کد خبر : 4646
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه عمومی خراسان رضوی و موسسه فرهنگی و هنری خانه تاریخ مشهد
تفاهم نامه همکاری در راستای افزایش تعاملات فرهنگی فی ما بین اداره کل کتابخانه.های عمومی خراسان رضوی و موسسه فرهنگی و هنری خانه تاریخ مشهد امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، تفاهم‌نامه همکاری با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و محمد آصفی یزدی، مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری خانه تاریخ مشهد با هدف افزایش تعاملات فرهنگی امضا شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: کتابخانه های عمومی با توجه به کاربری نوین خود مبنی بر فرهنگسراهای اجتماعی و پایگاه های مردمی در مسیر پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی مردم در کلیه حوزه های مورد تقاضای مراجعین، در حال فعالیت هستند.
وی افزود: در همین راستا انعقاد این قبیل تفاهم نامه ها نیز بر مبنای این کارکرد نوین است. هدف ما ایجاد همکاری، همراهی و هم افزایی سازنده برای حرکت پرشتاب تر در مسیر اجرای برنامه های فرهنگی با استفاده از ظرفیت طرفین است. امیدوارم خروجی این تفاهم نامه مقدمه ای برای برداشتن گامهای موثر و مفید در راستای رشد فرهنگ عمومی باشد.
علی اکبر سبزیان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: هدف اداره کل کتابخانه های عمومی علاوه بر ایجاد نشاط، رضایتمندی و امید در مردم به واسطه انس با کتاب، رسیدن به ایران کتابخوان با توجه به منظومه فکری رهبر جمهوری اسلامی ایران(مدظله العالی) است.
وی اظهار امیدواری کرد این اقدامات زمینه ساز ظهور هر چه زودتر حضرت مهدی(عج) باشد.

در ادامه محمد آصفی یزدی، مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری خانه تاریخ مشهد ضمن اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه «هدیه دادن محبتها را زیاد می کند»، گفت: امیدوارم برنامه امروز هدیه مشترک و متقابل برای انجام فعالیتهای مستمر در حوزه ترویج سنت اسلامی و ایرانی باشد.
وی با بیان اینکه «من بدون کتاب می میرم»، افزود: خانه تاریخ مشهد در سال ۱۳۸۴ تحت عنوان موسسه تک منظوره غیرتجاری فرهنگی هنری خانه تاریخ مشهد با صدور مجوز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع به کار کرده است. اهداف این موسسه با تاکید بر کلمه غیرتجاری بر روی مسائل حوزه فرهنگی همراه با معرفی ظرفیتهای فرهنگی مشهد مقدس است.
آصفی یزدی با اشاره به ماموریت موسسه فرهنگی هنری خانه تاریخ مشهد اظهار داشت: ماموریت این موسسه بر روی دو محور رصد و دیده بانی با محوریت جراید، رسانه ها، نخبگان و عالمان و تولید محتوای علمی در قالب محصولات چند رسانه ای از جمله کتاب بنا شده است.
وی اظهار امیدواری کرد طرفین تفاهم نامه با تعهد و رویکردی باورمند منشأ رویدادهای موثر و مفید فرهنگی باشند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.