13
مدیرکل بنیاد خراسان رضوی:

بیش از ۳۰۰۰ آزاده، سند افتخار مردم همیشه در صحنه خراسان رضوی است

  • کد خبر : 2510
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
بیش از ۳۰۰۰ آزاده، سند افتخار مردم همیشه در صحنه خراسان رضوی است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی 3392 آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است که نشان از سند افتخار مردم استان است.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، حجت الاسلام حسین معصومی به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت غرور آفرین آزادگان به میهن اسلامی به دیدار علی اکبر عرفانی آزاده سرافراز و مدیر موسسه پیام آزادگان و تنی چند از آزادگان مشهد رفت و ضمن ادای احترام به مقام این عزیزان گفت: اگر انقلاب ما صادر شد، به برکت آزادگان بود، این اسوه‌های استقامت در اردوگاه‌های اسارت کار زینبی کردند و در سخت ترین شرایط، رسالت خود را به نحو احسن انجام دادند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: روحیه، ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی آزادگان در دوران اسارت حتی زندانبان‌های رژیم بعث صدام را به تعجب وا داشته بود، که برای فداکاری از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.
وی به شهدای غریب اسارت اشاره و ادامه داد: ۴۴ نفر از آزادگان خراسان رضوی در دوران اسارت غریبانه به شهادت رسیدند، که نام و یاد این عزیزان باید در جامعه نهادینه شود.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تمام اعمال رفتار و اخلاق شهدا، جانبازان و آزادگان یک وجه مشترک دارد، که به جزء خدا به هیچ کسی و قدرتی تکیه نکردند.
وی سبک زندگی خاندان اهل بیت(ع) را الگوی آزادگان معرفی کرد، و افزود: روحیه مقاومت حضرت زینب(س) در دوران اسارت، الگوی آزادگان بود، شرف و غیرت آزادگان در تاریخ ایران اسلامی به ثبت رسیده است، شکنجه شدند، شهید شدند، مجروح شدند اما یک وجب خاک کشورشان را به متجاوزین ندادند.
مدیر کل بنیاد خراسان رضوی در پایان افزود: در تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی متناسب با وضعیت شهرستان برنامه‌هایی به صورت، حضوری (از درب منزل) و یا به صورت تلفنی ویژه آزادگان تا پایان هفته برگزار می‌شود.
در این دیدار صمیمی که در موسسه پیام آزادگان برگزار شد، سید مصطفی میر شجاع یکی از آزادگان حاضر به نمایندگی از آزادگان گفت: ما آماده‌ایم تا جان ناقابل خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کنیم.
گفتنی است؛ خراسان رضوی ۳۲۹۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که از این تعداد ۳۲۴۱ نفر در زندان‌های رژیم بعث عراق و ۱۵۱ نفر در زندان‌های رژیم ستم شاهی در بند اسارت بوده‌اند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2510

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.