21
رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور:

اختصاص بودجه برای ادامه مرمت برج و باروی توس

  • کد خبر : 934
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
اختصاص بودجه برای ادامه مرمت برج و باروی توس
رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور از پیشنهاد تامین اعتبار به پروژه برج و باروی شهر تاریخی توس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی سعید جغتایی امروز شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۹ در بازدید از شهر تاریخی توس و مجموعه فرهنگی تاریخی آرامگاه فردوسی با بیان این مطلب افزود: اقدامات خوبی درشهر تاریخی توس و مجموعه آراماه فردوسی از محل اعتبارات ملی و استانی آغاز شده است.

او ادامه داد: پروژه احیای برج و باروی توس نیز از محل اعتبارات ملی آغا شده و برای تداوم این عملیاتی مرمت و احیا در سال آینده نیز اعتبار تخصیص خواهد یافت. جغتایی هم چنین برای تامین اعتبار ۸ موزه شهرستان های خراسان رضوی که بیش از ۶۵ درصد پیشرفت دارند و مرکز ملی گوهرسنگ‌ها قول مساعد داد.
همچنین ابوالفضل مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: دولت های یازدهم و دوازدهم توجه ویژه ای به شهرتاریخی توس و آرامگاه فردوسی داشته اند که منجر به توسعه و آبادانی توس شده است.

او افزود: در دولت دوازدهم تاسیسات آرامگاه فردوسی با هزینه حدود ۳۰ میلیارد ریال نوسازی شده است.
مکرمی فر ادامه داد: هم چنین برای احیای برج و باروی توس نیز حدود ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
او یادآور شد: بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال نیز پروژه های بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی و مسیر درسترسی به ارگ کهندژ توس با مشارکت شهرداری مشهد اجرا شده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.