15
همزمان با ۱۷ مرداد روز خبرنگار:

برگزیدگان نخستین دوره جشنواره «کتاب خوان و رسانه» معرفی و تجلیل می شوند

  • کد خبر : 2413
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
برگزیدگان نخستین دوره جشنواره «کتاب خوان و رسانه» معرفی و تجلیل می شوند
برگزیدگان نخستین دوره جشنواره «کتاب خوان و رسانه» ۱۷ مرداد ماه همزمان با روز خبرنگار و با حضور جمعی از مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و چهره‌های سرشناس رسانه، طی مراسمی به صورت مجازی معرفی و تقدیر می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره «کتاب خوان و رسانه» همزمان با روز خبرنگار، با حضور جمعی از مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شخصیت‌های برجسته رسانه‌ای، از ساعت ۱۰ الی ۱۱ روز یکشنبه ۱۷ مردادماه به صورت مجازی برگزار و در آن برگزیدگان معرفی و تقدیر خواهند شد.

نخستین دوره جشنواره «کتاب خوان و رسانه» که از شهریورماه سال گذشته با انتشار فراخوانی رسماً آغاز به کار کرد، در حالی پس از ۲ بار تمدید به نقطه پایانی خود می‌رسد که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و وضعیت قرمز پایتخت به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای شرکت در اختتامیه نخستین جشنواره کتاب خوان و رسانه که به صورت مجازی برگزار می شود می توانند از طریق این نشانی در این نشست شرکت کنند.

همچنین این برنامه به صورت زنده از طریق پایگاه اطلاع رسانی نهاد، سامانه اطلاع رسانی جشنواره کتاب خوان و رسانه، صفحه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در اینستاگرام، آپارات پخش خواهد شد.

«کتابخانه»، «کتابدار»، «کتاب خوان»، «اهدای کتاب»، «کتابخانه و خانواده»، «مسئولیت اجتماعی نهاد کتابخانه های عمومی کشور»، «ترویج فرهنگ مطالعه»، «برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد مورد نیاز ملی و استانی» مانند: «محافل ادبی»، «فضای مجازی و کتابخانه»، «توجه به نقش آموزش در کتابخانه های عمومی» مهم‌ترین موضوعات آثار رسیده به دبیرخانه اولین دوره جشنواره «کتاب خوان و رسانه» تشکیل داده‌اند.

هیأت انتخاب جشنواره «کتاب خوان و رسانه» پس از بررسی‌ها و گزینش‌های متعددِ آثار دریافت شده و داوری نهایی، در روز خبرنگار اسامی برگزیدگان نخستین دوره را معرفی خواهد کرد تا به نفرات اول هر رشته، جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به همراه تندیس و لوح تقدیر؛ نفرات دوم هر رشته، جایزه نقدی۲۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر؛ نفرات سوم هر رشته، جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر؛ برگزیدگان بخش‌های جنبی،  ۱۱ جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی و سایر برگزیدگان اول تا سوم بخش وی‌ژه جشنواره نیز ۳ جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی اهداء شود.

اولین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» در ۶ بخش اصلی شامل «خبر»، «گزارش» (خبری، توصیفی، تحلیلی و تحقیقی و…)، «سرمقاله و یادداشت»، «گفت و گو»، «مقاله»، «عکس» (خبری، عکس غیرخبری، گزارش تصویری) برگزار شد و ۲ بخش جنبی شامل «اهدای جایزه به بهترین مطلب با محوریت افتتاح کتابخانه‌های مرکزی و اثرات آن در توسعه فضاهای فرهنگی ایران اسلامی» و همچنین «اهدای ۱۱ جایزه به بهترین گزارش از توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نهاد در کتابخانه‌های عمومی» با ۱۱ موضوع محوری برگزار شد. بخش ویژه این جشنواره نیز به رسانه‌های دیداری و شنیداری (رادیو و تلویزیون) با رویکرد توجه به اخبار و گزارش‌های ویژه رسانه‌های ملی در حوزه کتابداران، کتاب خوان‌ها و کتابخانه های عمومی اختصاص داشت.

گفتنی است جشنواره «کتاب خوان و رسانه» با هدف زنده نگه داشتن فضای کتابخانه و کتاب خوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اهمیت نقش مطالعه، تقویت ارتباط رسانه‌ها با کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیران کشوری و استانی و اعضای کتابخانه‌های عمومی، مسئولیت پذیری اصحاب رسانه در قبال خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی، ایجاد زمینه شکوفایی استعدادها و خلاقیت اصحاب رسانه در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر مردم ایران اسلامی با ظرفیت‌های فرهنگی، خدمات و برنامه‌های موجود در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در نهایت توسعه گفتگوهای عمومی و نخبگانی درباره کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.