9
همزمان با سالروز گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی؛

برگزاری یکصد رویداد فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

  • کد خبر : 3959
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
برگزاری یکصد رویداد فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی
یکصد رویداد فرهنگی همزمان با سالروز گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، یکصد رویداد فرهنگی همزمان با سالروز گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به نقش کتابخانه‌های عمومی در جامعه به عنوان فرهنگ‌سراهای اجتماعی گفت: یکی از اهداف مجموعه کتابخانه های عمومی در جامعه علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به عنوان وظیفه و رسالت اصلی خود، برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع فرهنگی کتاب محور در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در راستای معرفی اندیشمندان، شاعران و مفاخر ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از کشورهای همسایه اقدام به تصاحب اندیشمندان و شاعران ایران زمین در طول سالیان گذشته نموده‌اند، اظهار داشت: با توجه به این مسئله امروز معرفی و شناساندن بیشتر ادیبان، دانشمندان و علمای کهن سرزمین ایران که همواره در طول تاریخ سعی در حفظ و نگهداشت زبان و ادب فارسی داشته اند، وظیفه اجتماعی، فرهنگی و شرعی همگان به ویژه متولیان فرهنگ و کتاب این مرز و بوم است.

علی اکبر سبزیان از ویژگی‌های برجسته نظامی گنجوی را عزلت نشینی و دوری از قدرت و درباریان بیان کرد و گفت: حکیم نظامی گنجوی را می توان در ردیف شاعران بزرگی همچون سعدی و فردوسی قرار داد. کسی که ضمن ایجاد سبک جدیدی از سرودن شعر در ادبیات فارسی، آن را نیز به اوج و کمال رسانید بطوریکه می شود به جرأت گفت بخش قابل توجهی از اشعار ایرانی تقلیدی از اشعار نظامی است. نظامی به واسطه علمو آگاهی بالای خود در نجوم، فلسفه، فقه و زبان عربی به عنوان حکیمی قهار در قرن ششم شناخته می‌ شود.
وی گام نهادن در این مسیر را رسالتی مهم برای کتابخانه‌های عمومی دانست و افزود: از همین رو همزمان با سالروز گرامیداشت شاعر و ادیب بزرگ ایرانی حکیم نظامی گنجوی، یکصد برنامه فرهنگی در قالب نشست‌های کتاب‌خوانی، معرفی کتاب، کارگاه‌های آموزشی، مسابقات کتابخوانی و کاروان کتاب از تاریخ ۱۸ اسفندماه لغایت ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۰ با محوریت آشنایی با آثار، زندگی و عصر این شاعر بزرگ در کلیه کتابخانه های عمومی استان اجرا می شود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.