6

برگزاری چهارمین مجمع عمومی خیران کشور در مشهد

  • کد خبر : 4356
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
برگزاری چهارمین مجمع عمومی خیران کشور در مشهد
چهارمین مجمع عمومی خیران کشور و یازدهمین نشست فصلی این مجمع روز پنجشنبه با حضور اعضای هیات رئیسه، مدیران مجامع خیران استانها و برخی مسوولان در مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، وزیر اسبق آموزش و پرورش در این نشست گفت: مجمع خیرین از وزارت آموزش و پرورش آغاز شد و سپس به تناسب شرایط زمان بر اساس بالندگیهایی که داشت، در حوزه‌های دیگر نیز حضور یافت.

محمود فرشیدی افزود: امروز ما در آموزش و پرورش با مساله مهمی مواجه هستیم، اینکه مدرسه، خانواده و جامعه دیگر به عنوان محافل آموزش دانش‌آموز و تاثیرگذار به شمار نمی‌روند، بلکه این مساله در فضای مجازی دنبال می شود، این فضا توسط موسسات آموزشی در کشورهایی که ایده‌های خود را دنبال و انسانهایی با الگوی خود تربیت کنند؛ ایجاد شده است تا به عنوان مرجعیت علمی و تربیتی سایر کشورها مطرح باشند.

وی بیان کرد: این موسسات برای دانش‌آموزان از طریق تولید نماهنگ آموزشی در فضای مجازی، تولید الگوها و روشهای مدرسه داری برای مدیران و معلم‌ها و خانواده‌ها و شناسایی افراد نخبه علمی در سایر کشورها، درصدد جذب آنان برآمده تا بتوانند کتاب درسی تولید و شهروند جهانی تربیت کنند، از جمله اینها موسسه “آکادمی خان” است که حدود هفت میلیون دانش‌آموز را در سراسر جهان تحت پوشش دارد و در کشور ما هم یارگیری می‌کند، همچنین دانشگاههای کمبریج و آکسفورد در انگلستان که ۱۰۰ هزار مدرسه با ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در ۱۴۰ کشور را تحت پوشش دارند.

وی اظهار داشت: مساله تاسف‌آور در این بخش بنیاد معارف ترکیه است که ادعای امپراطوری عثمانی نیز دارد، این بنیاد اخیرا آزمونی برای دانش‌آموزان ایرانی در کشورمان برگزار کرده تا برگزیدگان را برای ترکیه بورسیه کند، بنیاد معارف ترکیه با ۱۰۴ کشور ارتباط و ۴۰ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش خود دارد و خود را به عنوان یک برند آموزشی در دنیا مطرح کرده است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: اگر امروز برای آموزش و پرورش تدبیری اندیشیده نشود، در جنگ نیابتی غرب شکست می‌خوریم، باید پیام ایران قوی و عزیزمان در کشورهای دیگر شنیده شود.

مجمع خیرین کشور با هدف ایجاد هماهنگی ، هم افزایی و توسعه مجامع و موسسات خیریه در حوزه‌های مختلف جهت خدمت رسانی به اقشار نیازمند و آسیب دیده بویژه در مواقع بحرانی و بروز حوادث طبیعی با حضور برخی از شخصیت‌های حقوقی و حقیقی دانشگاهی و بنیادهای خیریه و افراد خیر با اخذ پروانه فعالیت از وزارت کشور تشکیل و ثبت شده است.

در پایان چهارمین مجمع عمومی خیران کشور، انتخابات سالانه برای انتخاب اعضای مجمع خیرین کشور برگزار شد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.