13

بررسی مشکلات ایثارگران مشهد با اولویت اشتغال، مسکن و تسهیلات رفاهی

  • کد خبر : 2677
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
بررسی مشکلات ایثارگران مشهد با اولویت اشتغال، مسکن و تسهیلات رفاهی
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: بررسی مشکلات پیش روی تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر، مسکن و تسهیلات رفاهی ایثارگران مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسه با رئیس شورای شهر مشهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، حجت الاسلام حسین معصومی دوشنبه ۱۵شهریور در جلسه با حسن موحدیان رئیس شورای شهر مشهد مقدس که در محل این شورا برگزار شد، ضمن عرض تبریک آغاز بکار ششمین دوره شورای اسلامی شهر و با آرزوی موفقیت برای رئیس و اعضای جدید و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا گفت: جامعه ایثارگری از قشرهایی هستند که خدمات برای این عزیزان در قانون به صورت شفاف ذکر و حداقل‌هایی نیز مشخص شده است، که متاسفانه در برخی از موارد حتی حداقل‌ها نیز اجرا نمی‌شود.
مدیرکل بنیاد خراسان رضوی افزود: برخی از مصوباتی که در دوره قبل شورای اسلامی مشهد به تصویب رسیده است اکنون یا کامل اجرا نمی‌شود و یا نیازمند رفع نواقص است.
وی ادامه داد: تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در شورای شهر، شهرداری، آتش نشانی، اتوبوسرانی، قطار شهری و … از مهمترین دغدغه‌های جامعه ایثارگری است که باید حل و فصل شود.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی افزود: طی جلسات با شورای شهر و علوم پزشکی مشهد مقرر شد، بیمارستان ویژه جانبازان اعصاب روان احداث شود که بخشی از فعالیت‌ها انجام شده، و بخشی که مربوط به شهرداری بود باقی مانده و امیدواریم با رویکرد انقلابی اعضای شورای جدید مرتفع شود.
مدیرکل بنیاد استان از شورای جدید خواست، با توجه به اختصاص ۴۴ هزار متر مربع زمین واقع در امیریه مشهد برای ایثارگران که کلنک احداث آن با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به زمین خورده است، نسبت به صدور پروانه ساختمانی و خدمات لازم مربوط به شهرداری همکاری لازم را به عمل آورد.
وی به خدمات حمل و نقل ایثارگران اشاره کرد و گفت: خدمات من کارت شامل ۶۰ سفر در ماه برای ایثارگران طبق مصوبات شورا پیش بینی شده بود که چند سال به صورت مطلوب این خدمات ارائه اما از ابتدای سال گذشته با مشکلات متعددی مواجه شده که نیازمند بررسی موشکافانه است.
حجت الاسلام معصومی ادامه داد: در گذشته طرح الیت کارت به صورت نامحدود سپس به صورت ۶ ساعت و امروز برای ۲ ساعت ویژه ایثارگران انجام می شود، که در قانون، محدودیت برای ارائه خدمات لحاظ نشده و این خدمات باید همانند سابق با کمیت وکیفیت بهتری انجام شود.
وی در پایان خواستار برگزاری جلسه ویزه خدمات به ایثارگران شد، و خاطر نشان کرد:  مشهد مقدس بیش از هشت هزار و ۶۷۳ شهید، ۳۷ هزار و ۲۶۸ جانباز و یک هزار و ۹۳۷ آزاده دارد که در پاسداشت آرمان‌های انقلاب، ایثار و فداکاری کردند، که در این رابطه خدمات به ایثارگران باید در اولویت قرار بگیرد.
در این جلسه حسن کریمدادی رئیس کمیسیون، حسین حسامی و مجید دبیریان اعضای کمیسیون ویژه ایثارگران، صدیقه خدیوی معاون تعاون و مهدی طوریان رئیس دفتر مدیرکل و روابط عمومی بنیاد استان نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.