18
در نشست نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی مطرح شد:

برخورد با مهندسان ناظر در صورت احراز تخلف

  • کد خبر : 1450
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹
برخورد با مهندسان ناظر در صورت احراز تخلف
امیرهوشنگ انصاری رئیس نظام مهندسی خراسان رضوی امروز و در نشست خبری این سازمان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، امیر هوشنگ انصاری در نشست خبری که با خبرنگاران داشت بیان کرد: در صورت کم کاری یا احراز تخلف مهندسان ناظر طبق قانون با آنها برخورد  خواهد شد.

وی در خصوص مباحث قضایی مربوط به هیات رئیسه سابق این سازمان گفت: هیچ پرونده قضایی تشکیل نشده است و تنها جابه‌جایی در اعضای این هیات بوده و هیچ یک از اعضای هیات رئیسه هم بازداشت نشده‌اند.

علی مقدم آریایی نائب‌رئیس اول نظام مهندسی استان نیز در خصوص کیفیت پایین ساخت تعدادی از ساختمان‌ها  بیان داشت: آموزش مهندسان توسط این سازمان به صورت دوره‌ای و هفتگی در حوزه‌های مختلف در حال برگزاری است تا مهندسان با مسائل روز آشنا باشند اما کیفیت بخشی به عوامل اجرایی باز می‌گردد که متولی آن سازمان فنی‌و‌حرفه ای است.

وی افزود: علاوه بر دوره‌های آموزشی، یک فرآیند نظارت مضاعف بر پروژه ساختمانی نیز از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی انجام می‌شود که اگر خطایی انجام شده باشد از مهندس ناظر گزارش مکتوب خواسته خواهد شد.

وی در ادامه گفت: سیستم الکترونیکی و اینترنتی که به‌صورت سامانه ساجات فعال است هیچگونه مشکلی نداشته و مهندسین ناظر مکلف هستند به صورت مرحله‌ای گزارش‌های خود از روند اجرای پروژه‌های ساختمانی را در این سامانه قرار دهند.

خزانه‌دار هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز گفت: توفان شدیدی که اوایل بهمن ماه در مشهد به‌‌وقوع پیوست باعث وارد آمدن برخی خسارات به ساختمان‌های در حال ساخت شد که بارزترین آن‌ها ریزش کامل یک ساختمان در حد اسکلت بندی در خیابان امامت بود.

وی در ادامه گفت: اوایل بهمن ماه امسال توفان شدید در مشهد باعث وارد آمدن برخی خسارات به ساختمان‌های در حال ساخت شد که بارزترین آن ریزش کامل یک ساختمان در حد اسکلت بندی در خیابان امامت بود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.