7

وزارت خارجه امارات: سفارتمان در تهران بازگشایی می‌شود

  • کد خبر : 4842
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
وزارت خارجه امارات: سفارتمان در تهران بازگشایی می‌شود
وزارت امور خارجه امارات با صدور بیانیه‌ای از بازگشت «سیف محمد الزعابی» سفیر امارات به تهران در چارچوب علاقه مندی‌های رهبران امارات به تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، وزارت امور خارجه این کشور امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای از بازگشت «سیف محمد الزعابی» سفیر امارات به تهران در چارچوب علاقه مندی‌های رهبران امارات به تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران طی روزهای آینده خبر داد.

در بیانیه وزارت امور خارجه امارات آمده است: در چارچوب علاقه مندی رهبری امارات برای تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران و در اجرای تصمیم قبلی خود مبنی بر ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک در سطح سفیر و تماس تلفنی انجام شده بین شیخ «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی امارات متحده عربی و «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۲ انجام شد «سیف محمد الزعابی» سفیر امارات به تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران در روزهای آینده باز خواهد گشت.

وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین المللی امارات افزود: این امر بر اساس هماهنگی‌های مستمر با وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بر اساس موازین دیپلماتیک جاری بین کشورها صورت می‌گیرد.

این وزارتخانه تاکید کرد که «الزعابی» در روزهای آینده برای انجام ماموریت دیپلماتیک خود در سفارت امارات در جمهوری اسلامی ایران به منظور کمک به پیشبرد روابط دوجانبه برای تحقق منافع مشترک دو کشور همسایه و منطقه و با هماهنگی و همکاری مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران باز خواهد گشت.

پیشتر نیز کویت شش سال پس از فراخواندن سفیر خود از تهران به نشانه همبستگی با عربستان سعودی، سرانجام سفیر جدیدی در ایران منصوب کرد و بدر عبدالله المنیخ سفیر جدید دولت کویت ۲۷ مرداد امسال در آغاز ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه، رونوشت استوارنامه خود را به وی تقدیم کرد.

کویت و امارات در سال ۱۳۹۴ پس از بروز تنش بین عربستان و ایران در همبستگی با ریاض سفیران خود را از تهران فرا خواندند و سطح روابط با ایران را کاهش دادند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.