15

طالبان امنیت رانندگان ایرانی را تضمین کرد

  • کد خبر : 2507
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
طالبان امنیت رانندگان ایرانی را تضمین کرد
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری گفت: در حال حاضر تردد کامیون‌های ترانزیتی و مسافران در مرزهای افغانستان جریان دارد و مشکلی برای رانندگان ایجاد نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، جواد هدایتی با بیان اینکه در حال حاضر ترددها در مرزهای افغانستان و ایران انجام می شودآافزود: پیش از این مرز میلک به دست طالبان افتاده بود و دچار درگیری شده و بسته بود که هم اکنون بازگشایی شده و از دو روز پیش به صورت محدود تردد کامیون‌ها در حال انجام است.

او با بیان اینکه تردد مسافر در مرز دوغارون هم به جریان افتاده است، اضافه کرد: مشکلی برای تردد خودروها و کامیون‌های ترانزیتی وجود ندارد و وضعیت در دو مرز ما با کشور افغانستان از جمله ماهیرود و دوغارون که در خراسان جنوبی و خراسان رضوی قرار دارند به حالت عادی بازگشته است.

هدایتی یادآور شد: در مرز میلک هم به مرور تردد کامیون‌ها و مسافران آغاز شده است.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در مورد مرز عراق هنوز موردی به سازمان راهداری و حمل و نقل و بخش ترانزیت ابلاغ نشده است، گفت: البته پیش از این هم تردد عادی مسافران به کشور عراق وجود نداشته و تنها گروه‌های هفتگانه از جمله دیپلمات‌ها، افراد دو تابعیتی و مسافرانی که برای درمان ویزا دریافت کرده بودند می‌توانستند وارد شوند و پیش از این هم تردد عادی و عمومی در مرز این کشور برقرار نبوده است.

هدایتی درباره ورود اتباع افغانی به ایران هم گفت: مرز میلک در نزدیکی شهر زرنج کشور افغانستان قرار دارد و با توجه به آنکه طالبان این مرز را با درگیری تصرف کرد، اتباع افغانی به سمت ایران پناه آوردند به همین دلیل کشور ایران هم در اردوگاه‌های خود اقامت‌های موقتی را برای این افراد در نظر گرفت.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری تصریح کرد: در مرزهای ماهیرود و دوغارون هم که در شهر هرات قرار دارد مسافران می‌توانند از طریق ویزا و پاسپورت و به روال عادی وارد کشور شوند.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد کامیون‌هایی که در مرز دوغارون تردد می‌کنند مربوط به تجار و کامیون‌های افغانی هستند، گفت: در حال حاضر با توجه به آن که طالبان امنیت تمامی خودروها و کامیون‌ها را تضمین کرده است بنابراین تردد کامیون‌ها آغاز شده و طبق اعلام رانندگان هم اکنون نظم و سلامت کاری و مدیریت در این مرزها وجود دارد و حتی پیش از گذشته شده است.

هدایتی توضیح داد: پیش از این رانندگان اعلام می‌کردند که حدود ۳ تا ۵ میلیون تومان پول غیررسمی از کامیون داران دریافت می‌شد و بی نظمی بسیاری در این مرزها وجود داشت، اما در حال حاضر برخی از این بی مدیریتی‌ها که وجود داشت برطرف شده و امنیت و سلامت در این دو مرز فراهم شده است.

او تاکید کرد: در حال حاضر مانند قبل از ورود طالبان میزان تردد کامیون‌ها در حال افزایش است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.