9

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی و اداره کل کتابخانه های عمومی

  • کد خبر : 2446
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی و اداره کل کتابخانه های عمومی
همزمان با 17 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار و در راستای افزایش تعاملات فرهنگی بین خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی و اداره کل کتابخانه های عمومی استان، تفاهم نامه همکاری مشترکی بین این دو مجموعه امضاء شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق نگار، این تفاهم نامه همکاری امروز در نشست اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به امضاء رسید.

مدیر و عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی در این نشست با تقدیر از نگاه ویژه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به رسانه و اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران شاخک های حسی و عصبی جامعه هستند و می توانند در ترویج کتابخوانی در جامعه نقش ویژه ای داشته باشند.
مجتبی محمودی افزود: امیدوارم بتوانیم با کتاب این دوست و یار دیرین انسان، بار دیگر در جامعه روحیه ای ناب و تازه تزریق کنیم تا علاوه بر پرکردن ایام فراغت مردم باعث نشاط و خدمت رسانی بهتر در جامعه شویم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی هم در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: امروزه با توجه به شرایط کنونی جامعه باید از ظرفیت رسانه ها به نحو احسن استفاده شود.
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان با اشاره به اینکه در جامعه امروز به نوعی هر شهروند یک خبرنگار است، افزود: می توان با افزایش همکاری های فی مابین از این موضوع به عنوان یک فرصت در راستای آموزش شهروندان برای انتشار خبرهای سطح شهر استفاده کنیم؛ به صورتی که شهروند بداند خبر را چگونه و با چه محتوایی منتشر کند تا از فرافکنی و تشویش اذهان عمومی جلوگیری شود.
بر اساس این گزارش، طی تفاهم نامه فی مابین دو دستگاه مقرر شد اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در راستای عضویت خبرنگاران با تسهیلات ویژه در کتابخانه های عمومی استان اقدام کند؛ همچنین توسعه منابع کتابخانه های عمومی در حوزه علوم ارتباطات و روزنامه نگاری با هدف تقویت مطبوعات ورسانه های ارتباط جمعی، اعلام برنامه های فرهنگی، برگزاری مسابقه جشنواره کتابخوانی رضوی با همکاری خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی و معرفی خیران برجسته وشاخص استان به خانه مطبوعات جهت تشویق دیگران درامر کتابخانه سازی از دیگر تعهدات اداره کل کتابخانه های عمومی استان در این تفاهم نامه است.
مشارکت خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی در تبلیغ فرهنگ کتاب وکتابخوانی ومعرفی کتابخانه های عمومی، ارزیابی عملکرد رسانه ها ومطبوعات برتردر حوزه کتاب وکتابخوانی ونحوه تقدیر از برترین ها و همچنین مشارکت واطلاع رسانی در برنامه های فرهنگی، از جمله تعهدات خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی در این تفاهم نامه است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.