4

اظهارات مهم علم‌ الهدی درباره حجاب | نمی شود «بگیر و ببند» راه انداخت و …

  • کد خبر : 6149
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵
اظهارات مهم علم‌ الهدی درباره حجاب | نمی شود «بگیر و ببند» راه انداخت و …
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه فقط با اقدام سلبی نمی‌توان امر به معروف و نهی از منکر کرد، گفت: نمی‌شود بگیر و ببند به راه انداخت و امیدوار بود که حجاب تبدیل به فرهنگ شود.

به گزارش شرق‌نگار به نقل از همشهری آنلاین، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با تأکید بر ضرورت اقدام آگاهانه و مبتنی بر برنامه در عرصه حجاب و عفاف اظهار کرد: تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی در مشهد یکی از اقدامات مثبتی است که بسیاری از دغدغه‌مندان و خانواده‌های مشهدی را به تعیین تکلیف نهایی موضوع حجاب امیدوار کرده است؛ با این حال، باید به‌جای اینکه کارها نقش اعلامی داشته باشد، در حوزه عمل وارد میدان شد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی افزود: مسلم است که فقط نیروی انتظامی نمی‌تواند در این عرصه وارد عمل شود زیرا فقط با اقدام سلبی نمی‌توان امر به معروف و نهی از منکر کرد. نمی‌شود بگیر و ببند به راه انداخت و امیدوار بود که حجاب تبدیل به فرهنگ شود بلکه به‌جای این، رمز موفقیت در این عرصه این است که همه امورات مبتنی بر یک برنامه روشن باشد. برنامه قرارگاه باید توسط همه کسانی که مسئولیتی بر عهده دارند، جدی گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همان‌طور که در دانشگاه‌ها این‌طور فرهنگ شده که دانشجوی پسر با پوشش نامناسب و دانشجوی دختر با آرایش تند اجازه ورود به محیط دانشگاهی را ندارند، باید این فرهنگ در سایر عرصه‌های اجتماعی هم اجرا شود.

وی با بیان اینکه در مسئله حجاب و عفاف، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید مطالبه‌گر محوری از مسئولان باشد، ادامه داد: باید یک مرجع معتبر مشخص شود که گلایه‌مندان مقوله حجاب بدانند که برای هر سخنی در این رابطه، فقط می‌توان به آن مراجعه کرد. به‌موازات این، یک نهاد رسمی هم برای اعلام آمار و اطلاعات درباره برخوردها و اقدامات انجام‌شده مشخص شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با همه این تفاسیر، من به شما می‌گویم که برای رضای خدا به وظیفه خود عمل کنید و از حاشیه نترسید زیرا اگر بنا به ترس باشد، همواره در فضای مجازی و رسانه‌های معاند ممکن است موضوعی مطرح شود که هجمه فرهنگی علیه ما ایجاد کند.

گفتنی است؛ تشریح جزئیات برنامه اجرایی قرارگاه‌های فرهنگی حجاب و عفاف و بحث و گفت‌وگو پیرامون آن از دیگر محورهای این نشست بود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=6149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.