16
با موافقت کمیسیون تلفیق صورت گرفت:

افزایش ۷۰ درصدی بودجه خراسان رضوی

  • کد خبر : 1251
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
افزایش ۷۰ درصدی بودجه خراسان رضوی
معاون رییس جمهور گفت: با توجه به ویژگی‌های خراسان‌رضوی در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و زیارتی بودجه این استان ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده و خوشبختانه این افزایش برای استان تا اینجا مورد تایید کمیسیون تلفیق قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، محمدباقر نوبخت در برنامه تلویزیونی اشاره که شامگاه ۲بهمن ماه سال جاری از سیمای خراسان‌رضوی پخش شد، اظهار کرد: در سفرهای گذشته برای توسعه استان ۱۱۷پروژه و طرح تصویب شد، که برای اجرای این طرح‌ها چیزی حدود سه هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان در نظرگرفته شد.

وی با اشاره به جلسه شورای برنامه‌ریزی استان افزود: در واقع حدود ۱۲۱ درصد عملکردمان نسبت به مصوبات جلوتر است. تعدادی از این طرح‌ها در طی زمان دچار تورم و گرانی شده‌اند. باید برای اتمام این طرح ها حدود ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر پرداخت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطر نشان کرد: در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان همچنین مشخص شد که ۵۲ پروژه با میزان اعتباری بالغ بر ۱۱۰۰میلیارد تومان در سراسر استان به صورت پراکنده وجود دارند که از این مبلغ تا به امروز ۳۴۰ میلیارد تومان پرداخته شده است. با تامین باقی‌مانده این مبلغ می‌توان تا قبل از اتمام خدمت دولت شاهد افتتاح آن‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه «همچنین در این جلسه در بخش تولید نیز ۱۲۰ پروژه شناسایی شد» تاکید کرد: با پرداخت ۱۴۹۳ میلیارد تومان امکان اشتغال‌زایی برای حدود ۸۶۰۰ نفر در استان تا پایان اتمام خدمت دولت در سال جهش تولید فراهم خواهد شد.

نوبخت تصریح کرد: روز گذشته از ۸۰۰۰ واحد مسکونی تصویب شده برای نیازمندان استان، ۴۰۰۰ واحد مسکونی با اولویت مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی تحویل داده شد. ۴۰۰۰ واحد مسکونی دیگر در مرحله نهایی است و امید است تا پایان سال جاری این واحدها به نیازمندان تحویل داده شود.

وی در مورد بودجه سال ۱۴۰۰ برای خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰در وقت مقرر به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردید و در این بودجه ‌۴۷ درصد رشد در سطح ملی نسبت به سال جاری در نظرگرفته شده است. با توجه به ویژگی‌های خراسان‌رضوی در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و زیارتی بودجه این استان ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است. این بودجه برای سال آینده ۳۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این بودجه با توجه به ظرفیت استان برای توسعه و به صورت واقع‌بینانه تنظیم شده است. خوشبختانه این افزایش۷۰ درصدی برای استان تا اینجا مورد تایید کمیسیون تلفیق قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه «باید بدانیم که این تصمیم در شرایط محاصره کامل اقتصادی گرفته شده است» بیان کرد: تلاش دولت این بوده است که باروهای دشمن متخاصم را از بین ببرد.

وی در مورد حمایت‌های صورت گرفته در استان به دلیل آسیب‌های وارد شده به حوزه گردشگری به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت‌: از ابتدای سال جاری تصمیم بر این گرفته شده بود که حدود۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شود، خراسان رضوی یکی از استان‌هایی است که بیشترین لطمه‌ها را به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی کسب‌وکارها درحوزه گردشگری دیده است.

وی همچنین بیان داشت: پرداخت تسهیلات، امهال در پرداخت مالیات و حق بیمه از جمله تمهیداتی است که برای کمک به کسب‌وکارهای آسیب دیده در نظر گرفته شده است. دولت سعی و تلاش خود را با توجه به محدودیت‌های مالی در این زمینه دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد بودجه حاشیه شهرهای مشهد، سبزوار و نیشابور عنوان کرد: در گذشته یک ردیف بودجه مستقل ویژه در قانون برای شهر مشهد داشتیم، اما متاسفانه به دلیل مواجه مراکز استان‌های دیگر کشور با این معضل قرار بر این شد تا تنها یک ردیف بودجه تحت عنوان حاشیه شهرها وجود داشته باشد که البته اولویت با حاشیه شهر مشهد است.

وی اظهار کرد: علاوه بر ۸۰۰۰ واحد مسکونی مصوب شده برای استان ، در گذشته قرار بر این بود که ۲۰۰۰ واحد مسکونی ویژه برای حاشیه شهر مشهد ساخته شود، اما متاسفانه این دو هزار واحد مسکونی ساخته نشده است. خواهش بنده این است که فعالیت بیشتری در این زمینه صورت گیرد، و انتظارمان این است که برای ساخت این ۲۰۰۰ واحد در نظر گرفته شده سریعا اقدام شود.

وی در رابطه با بودجه زیارت تصریح کرد: به دلیل حضور میلیونی زائر و نیازهای مربوط به آن‌ها و مباحث مربوط به امور فرهنگی طبعا باید سهمیه ویژه در نظر گرفته شود. جایگاه شهر مشهد برای دولت و مجلس بسیار حائز اهمیت است.

نوبخت عنوان کرد: به رغم اینکه مجوز استخدام دولت بسیار محدود است اما طی ایام کرونا برای استخدام ۵۳ هزار کادر جدید درمان مجوز داده شده و اعتبار آن نیز در بودجه سال جدید پیش‌بینی شده است. بودجه وزارت بهداشت و درمان ۲.۳ برابر نسبت به سال جاری افزایش پیدا کرده است.

معاون رئیس جمهور در مورد جذب سرمایه‌گذار خارجی در کشور خاطر نشان کرد: جذب سرمایه‌گذار الزاماتی دارد و ما باید دامنه توقعاتمان را محدود کنیم. با وجود مشکلات زیاد به دلیل تحریم‌ها با سازو کارهایی که نوعی دور زدن تحریم است این کار انجام می‌شود، تلاش‌هایی در کشورهای همجوار ما در حال انجام است، و خراسان‌رضوی به دلیل مجاورت با کشورهای همسایه توانسته است فعالیت‌های خوبی در جذب سرمایه‌گذار خارجی انجام دهد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.